Kroz priču i sliku

KAKO SMO OBILJEŽILI MJESEC LISTOPAD

 

Aktivnosti vezane za godišnje doba - JESEN

Dan je počeo našom prvom šetnjom. Promatrali smo promjene u prirodi. Puhao je vjetar, padalo je lišće. Odjednom djevojčica E. je uzviknula: „Teta, vidi list je yellow (žut)!“. „Onaj je zelen!“, doviknula je S. „List je na cesti.“, dodao je L.

To je kod nas odgajatelja izazvalo želju da s djecom organiziramo niz aktivnosti s ciljem provjere njihovih postojećih znanja te spoznajom novih, vodeći se dječjim interesima i potrebama. Uslijedili su sklopovi aktivnosti o jeseni i plodovima koje jesen daje. Služili smo se slikovnicama, enciklopedijama, pjevali pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“. Slijedom toga, sakupljali smo lišće, lijepili, izrađivali stabla na više načina, učili o voću koje u jesen sazrijeva. Putem izrađenih poticaja djeca su provjeravala svoja znanja i postignuća.

Kroz provedene aktivnosti djeca su usvajala prostorne odnose gore-dolje, veličine (veliko-malo), količine (više-manje, puno-prazno), socijalne vještine (dijeljenje i dogovaranje). Svi smo se jako zabavljali. Interes za poticajima i dalje traje. D. svakodnevno samostalno pjeva pjesmu „Kruška, jabuka, šljiva“.

 

Farma

Pri jutarnjem okupljanju dok traju slobodne aktivnosti nekolicina djece donosi kutiju sa životinjama, počinje igra za stolom. Pridružilo se više djece. Aktivnost traje više od 45 minuta. Čulo se imenovanje životinja, kako se glasaju pa čak i tko je njihova mladunčad.

To nas je potaknulo da nadogradimo tu njihovu aktivnost. Osigurali smo slikovnice, enciklopedije s domaćim životinjama, napravili farmu koristeći se prirodnim materijalima.

Ovom aktivnošću kod djece se razvila ljubav prema životinjama i još traje interes  za daljnjim istraživanjem.

Kad dijete jasličke dobi organizira aktivnost

Dok se većina djece igra slažući kocke, u centru gradnje, djevojčica L. slaže kutije od kocaka po dužini. Promatranjem uviđamo što će uslijediti. Samostalno se penje i počinje hodati po kutijama. Na kraju, sa zadnje kutije skače doskakujući sunožno. Pridružuju joj se i druga djeca. Aktivnost je potrajala.

Ovom aktivnošću kod djece se potiče razvoj ravnoteže pri kretanju i doskoku sunožno.

Odgajateljice Amela Keškić i Nina Šain


 MJESEC DJEČJE KNJIGE

 

Tijekom mjeseca listopada u odgojno – obrazovnoj skupini „Zvrkići“ obilježili smo MJESEC DJEČJE KNJIGE.

Na početku dogovorili smo pravilo kako ćemo svakoga dana pročitati jednu priču (knjigu). Tijekom cijelog mjeseca čitali smo svoje omiljene slikovnice, proučavali enciklopedije i uživali u zanimljivim pričama.

Uživanjem u čitanju stekli smo ritual čitanja te potaknuli motivaciju za samostalno čitanje knjige i uvijek dobrodošao razgovor. Potaknuti time, u našoj sobi osmislili smo kutić slikovnica u koji svakodnevno rado zavirimo i veselimo se novim dogodovštinama.

Za kraj vam predlažemo nekoliko savjeta o tome kako čitati i pritom istinski uživati: udobno se smjestite, držite knjigu ispred djeteta da je dijete može dobro vidjeti i dodirivati ono što se čita. Razgovarajte o slikama, dopustite djetetu  postavljati pitanja. Nakon priče porazgovarajte s djetetom o pročitanome, čitajte s izmjenama ritma i glasnoće, potaknite dijete da ono priča priču.

Sigurni smo da će uz ove savjete vaše dijete uspješno uploviti u svijet priča te time poticati i razvijati svoju maštu i kreativnost.

                                                                        Pripremile odgojiteljice:

Ivana Hajdinjak Banov i Anamarija Valčić


 Project „HOUSE“

U početku pedagoške godine skupina djece pokazuje pojačani interes za svakodnevnim čitanjem priče „The Three Little Pigs“

Prilikom čitanja posebnu su pozornost pridodavala kućicama. Svakodnevno se pojavljivao veliki broj pitanja upravo o kućama, a kućice iz priče uspoređivali bi s vlastitim kućama. Nerijetko i s vikendicama, apartmanima, hotelima.

Kroz razgovore s djecom, ali i slušanjem njihovih međusobnih razgovora, postupno smo obogaćivali centar gradnje novim i raznovrsnim materijalima  kako bi obogatili dječju igru i omogućili proširivanje interesa i mogućih smjerova igre i učenja. Tijekom gradnje kuća nailazili su na poteškoće, npr. rušenje, no to je samo bio dodatni poticaj za daljnja promišljanja i pronalaženja kvalitetnijih rješenja za gradnju. Također, ponuđene su i brojne druge aktivnosti u likovnom centru te aktivnosti koje su bile usmjerene na razvoj krupne motorike te bogaćenja i proširivanje vokabulara s naglaskom na strani jezik npr. Slikovnica „The Happy house“ by Jill Eggleton.

U nastavku šaljemo link na pjesmicu te text recitacije (potaknite ih da pokažu pokrete ili smislite zajednički nove pokrete).

Čitavo vrijeme rada na projektu “House” prisutna je visoka razina suradnje među djecom te zajedničkog promišljanja a još uz kreativnost, inovativnost, to su vrijednosti ovog projekta.


SONG link:

https://youtu.be/jUNTMKpoLAI


RHYME:

„My house“

I`m going to build a little house

With a chimney tall,

A sloping roof,

A big front door to knock

And two tiny windows you can peep inside.“

Prilagođena verzija iz zbirke recitacija Sarah Williams

Pripremile odgajateljice iz skupine za rano učenje engleskog jezika:

Ivana Pauletić i Andrea Kos


 „IGRA SLOVIMA“

 

Potaknute velikim interesom djece za slovima, izradile smo stolno didaktičku igru „Školica“ u kojoj  svaki prozorčić sadrži jedno slovo abecede.   

Igra se sastoji od:

- 30 čepova na kojima su napisana slova abecede,  od A do Ž.   

- kartice sa slovima od A do Ž      

- pojmovi sa svim slovima abecede

Već na samom početku igra je kod većine djece potaknula interes za istraživanjem, igrom i aktivnim sudjelovanjem. Nakon dogovorenih pravila, igra se igra u manjim grupama.

1 igra; izvlačenje čepića sa slovom te prepoznavanje slova od strane igrača. Igrač koji sakupi najveći broj čepova pobjednik je!

2 igra; izvlačenje čepova sa slovima, te pronalaženje pojma sa zadanim slovom među ponuđenim sličicama.

Slovo koje na kraju igre ostane nepokriveno, zajednički treba pronaći što više pojmova koji počinju s tim glasom.

Kroz ovu igru djeca usvajaju početna znanja o slovima. Imenovanje i prepoznavanje slova te abecednog reda daje djetetu oruđe koje mu pomaže u učenju čitanja. Vidljivi su bili svi oblici međusobne suradnje ; od dogovora, pomaganja prijatelju te samoj komunikaciji između djece.                                         

Pripremile odgojiteljice: Mariza Kralj i Helena Višnić

Odgojna skupina : Vrtićka 1

 


 „LJUBAV DJECI PRIJE SVEGA”

Početkom listopada u odgojno-obrazovnoj skupini Školjkice iz Velog Brguda obilježili smo Dječji tjedan pod motom „Ljubav djeci prije svega”. Djeca su kroz razgovor, likovno stvaralaštvo te pokretom pokazala kako možemo pružiti ljubav djeci.

 

Jesenska recitacija „Šu, šu“, potiče djecu odgojno-obrazovne skupine Školjkice iz Velog Brguda da se izraze likovno i jezično, a također služi i kao poticaj za istraživačke aktivnosti. Na taj način, u šetnjama Brgudom otkrivali smo jesenske boje, lišće kako pada te šušti, ali i imenovali jesenske plodove koje smo pronalazili.

 

Šu, šu, šu

 

Šu, šu, šu, šu

Lišće šušti,

Kiša pljušti.

U šumici ježić spava

Vidi mu se njuška mala!

Odgajateljice Dolores Kovačić i Ursula Radonić