29. 04. MEĐUNARODNI DAN PLESA
03.05. SVJETSKI DAN SUNCA
POTREBAN MATERIJAL: glazba
Primjer: (https://www.youtube.com/watch?v=BhtQ0TMsrzs&t=8s)
Prije početka plesa potrebno je razgibati tijelo.
Ples se ostvaruje međusobnim dodirivanjem isključivo nogu (stopala). Vrijeme trajanja i zahtjevnost pokreta ovisi o razini spremnosti. Može se razlikovati s obzirom na dob djeteta.
DOBROBIT: Poticanje razvoja prostornih odnosa, koordinacije te zadovoljavanje potrebe za fizičkom aktivnošću.
POTREBAN MATERIJAL: instant riža, ocat, soda bikarbona, zdjela (čaša, ili sl.), voda te jestiva boja.
POSTUPAK: Zdjelu napunite vodom(3/4 zdjele neka bude popunjeno), u vodu dodajte jestivu boju, zatim dodajte 1 žličicu sode bikarbone te sve dobro promiješajte. Na kraju, 1/4 šalice instant riže i 1 do 2 žličice octa dodajte u zdjelu. Promatrajte reakciju, odnosno rižu kako pleše, a za bolji učinak, dodajte po potrebi ocat. Zabavite se uz ovaj eksperiment i rasplesanu rižu!
DOBROBIT: Ova istraživačko – spoznajna aktivnost razvija niz pozitivnih učinaka na djetetov razvoj, a posebice promatranje, opisivanje, uspoređivanje, klasificiranje, zatim bilježenje zapažanja riječima, slikama, skicama, grafovima, postavljanje pitanja i zaključaka, uočavanje i rješavanje problema te razvija komunikacijske i društvene vještine.
POTREBAN MATERIJAL: valjci wc papira ili ubrusa, ljepilo, škare, loptice ili kuglice od papira
Valjke izrezati na različite visine, zalijepiti jedan za drugi i na njih napisati brojeve. Svaki igrač ubacuje lopticu te se na kraju zbrajaju bodovi.
DOBROBIT: Dijete vježba pažnju i preciznost, prati redoslijed igranja, razvija pojam o količini.
POTREBAN MATERIJAL : Za izradu labirinta potrebna je čvrsta kartonska podloga, tanka letvica (ili tvrđi,čvrsti karton), ljepilo i loptica.
POSTUPAK : Kartonsku podlogu izrežite na željenu veličinu. Od letvice izradite rubove kao i unutarnje „zidove“ labirinta. Poželjno je najprije na podlozi nacrtati pregrade te na njih lijepiti letvice (umjesto letvice možete također koristiti čvrsti karton). Označite „start“ i „cilj“. Uz napisane riječi dodajte i strelice koje označuju smjer kretanja. Također, možete i nacrtati ili zalijepiti sličice kao primjerice leptira na startu koji mora doći do cvijeta na cilju. Prihvatite labirint rukama, ubacite lopticu te ju usmjeravajte od starta prema cilju. Kako bi malo otežali zadatak, labirintom istovremeno mogu upravljati i dvije osobe, svaka držeći jednu stranu labirinta.
DOBROBIT : Rješavajući labirint dijete uči metodom pokušaja i pogrešaka. Također razvija strpljenje, okulomotornu koordinaciju (koordinaciju oko-ruka), motoriku, pažnju, ravnotežu...
POTREBAN MATERIJAL: teglice, različiti mirisi (lavanda, kamilica, menta, cimet, češnjak), marama za oči
U teglice stavite različite mirise koje pronađete. Zadatak je da se s povezom na očima, osjetom mirisa uspije pronaći dva ista mirisa.
DOBOROBIT: kroz igru razvija se percepcija mirisa (ugodni mirisi, manje ugodni mirisi, neugodni mirisi)
POTREBAN MATERIJAL: kutija, različiti predmeti (kocka, spužva, papir, drveni štapići, kamenčići…)
Na stolu će biti kutija na kojoj ćete izrezati dvije rupe kroz koje će dijete moći uvući ruke. U kutiju stavite različite predmete ( poigrajte se teksturama, mogu biti glatki, hrapavi i slično). Dijete opipom dodiruje određeni predmet, opisuje i pokušava pogoditi što je to.
DOBORBIT: kroz igru razvija se taktilna percepcija kod materijala različitih tekstura (hrapavo, glatko, mekano, tvrdo).
Voli kruške, voli med,
kao djeca sladoled.
Kažu brunda, samo brunda...
Pred zimu zaključa stan
i spava zimski san. (MEDVJED)
Nema noge, brzo bježi,
od nje svaki stvor se ježi. (ZMIJA)
Bodlje ima, kaktus nije,
kad uplašiš ga,
u klupko se svije. (JEŽ)
Nježan i lijep kao cvijet,
veseli je njegov let.
Gdje je cvijeće
tamo lijeće...
Ima krila, nije ptica,
a bio je gusjenica. (LEPTIR)
Malen sam ko zrno riže,
radišan i jak,
uvijek nas je puno braće,
ne plaši nas čak ni lav.
Crni, žuti ili bijeli,
mi ko vojnici pravi.
Što smo? Tko smo?
Mi smo ....(MRAVI)
Kuću nosim na leđima,
puzim, puzim danima.
Spor sam i polako idem,
ali uvijek svugdje stignem. (PUŽ)
Igra za razvoj motoričkih vještina.
TIJEK IGRE: Iscrtajte kredom ili napravite školicu od krep trake na tlu. Kroz školicu se prolazi skakanjem na jednoj nozi u jednostrukim i na dvije nogu u dvostrukim poljima. Rekvizit za igru je manji plosnati kamenčić ili neki drugi manji predmet. Kamenčić se baca od polja 1 do polja 7. Greška je ako igrač baci kamenčić u pogrešno polje, ako izađe iz polja ili spusti obje noge u jednostruko polje. Pobjednik je igrač koji prvi prođe školicu.
DOBORBIT: Ovom igrom dijete usavršava ravnotežu, koncentraciju, koordinaciju čitavog tijela, vizualno – motoričku koordinaciju, preciznost pokreta. Igrajući ovu igru, dijete uči brojeve, poštivanje pravila te razvija i usavršava svoje strpljenje.
POTREBAN MATERIJAL: 5 kartonskih rola od papira, papir, flomaster i ljepilo, 15 štapića ili grančica.
Reciklirali smo materijale koje imamo doma i napravili igru.
TIJEK IGRE: Na svaku rolu zalijepite papir na koji ćete napisati brojeve od 1 do 5 (svaka rola ima svoj broj). Cilj igre je da dijete ubaci u rolu onoliko grančica koliko piše na roli.
DOBROBIT: Ova igra spada u igru koja razvija predmatematičke vještine, a one se odnose na niz znanja, činjenica i postupaka koje djeca usvajaju prije polaska u školu, a koja će im biti potrebna za razumijevanje matematike.
POTREBAN MATERIJAL: 8 prozirnih boca, boje (tinta ili jestiva boja), ravnalo, flomaster i lijevak.
POSTUPAK: Pomiješajte 7 različitih boja s vodom. Odmjerite 2 cm od dna boce i označite flomasterom. U bocu, uz pomoć lijevka, nalijte vode do oznake (svakako dajte djetetu da samo pokuša). U svaku drugu bocu povećajte razinu vode za 2 cm čime ćete dobiti više tonove. Dijete može svirati ksilofon različitim štapićima čime će dobiti različite tonove. Štapići mogu biti: ražnjić štapić s plutenim čepom na vrhu, drvena kuhača s drškom od gumenog crijeva ili nešto drugo…istražujte s djetetom! DOBROBIT: Vodeni ksilofon, osim što lijepo izgleda, djeci pomaže da ispituju i istražuju različite zvukove.
Budući da je poznato da djeca jako vole aktivnosti provlačenja konca ili špage, izradite s njima ploču koju možete koristiti uvijek iznova. Trebat će vam samo malo debljeg papira ili kartona na kojem ćete izbušiti rupe, zatim drvene bojice za nacrtati oblačiće te komad vune, špage ili nekog debljeg konca za provlačenje kroz rupice i to u smjeru padanja kiše. Za one malo spretnije nudimo ideju baratanja velikom iglom za konac. Naravno, uz obavezno prisustvo odrasle osobe! A želite li veći izazov, izrežite slamke na manje dijelove, zalijepite na karton te neka vaše dijete kroz njih pokuša provući vunicu!
DOBOROBIT: Ovo je igra prstima za razvoj fine motorike i koordinacije oko-ruka. Dobro razvijena fina motorika preduvjet je za razvoj grafomotorike, pisanja i urednog rukopisa.
POTREBAN MATERIJAL: pladanj na koji ćete ravnomjerno, u tankom sloju, rasporediti brašno. Može poslužiti i griz, krušne mrvice, palenta ili pijesak.
Na ovaj način dijete prstićima stvara slike.
DOBROBIT: Ova igra razvija vještine početnog pisanja. Početno pisanje, kao i početno čitanje vještine su koje su uvjet za čitanje i pisanje.
© Dječji vrtić Matulji
Web & SEO by Digitalna kreativa