Kroz priču i sliku

 WELCOME FRIENDS

Prošlog mjeseca imali smo čast ugostiti prijatelje naše vrtićke psihologinje Sandre Dadasović, koji žive u Engleskoj. Bila je to prilika da djeci pružimo iskustvo izvornog engleskog jezika.

Ovim putem se želimo zahvaliti našim prijateljima iz Engleske, što su uložili trud i vrijeme , kako bi nam ovaj dan učinili posebnim. Veliko hvala gospodinu Paulu Gauntu što je s radošću prihvatio ideju.

Hvala i njegovim unucima, što su kao i gospodin Paul, s velikim entuzijazmom družili se, čitali slikovnice, razgovarali s djecom i pokazali nam tradiciju Engleske.

Veliko hvala i našoj djeci jer su s velikom radoznalošću bili uključeni u sve pripremljene aktivnosti.

Nadamo se da ćemo i u budućnosti imati što više prilika, jer su od neprocjenjive važnosti za rano učenje jezičnih i interkulturalnih vještina.

 

Odgojiteljice Nikolina i Andrea


 POSJET DOMU UMIROVLJENIKA I ATLETSKOJ STAZI

Dana 12.04.2024. odlazimo u posjet Domu umirovljenika Kantrida i na atletsku stazu Kantrida. Prvo smo posjetili Dom umirovljenika gdje su djeca uživala u raznim aktivnostima; mjesili su tijesto, pekli kruh i jeli ga, pjevali pjesmice,crtali, igrali se loptom, upoznali papigicu, uživali u prekrasnom pogledu na more s balkona, slušali priče i mudre savjete korisnika Doma umirovljenika. Puni dojmova krenuli smo dalje, do atletske staze Kantrida. Tamo su nas dočekali trener Milan i trenerica Sanja koji su pripremili više sportskih disciplina. Prvo smo se zagrijali raznim vježbicama. Zatim smo se okušali u skoku u dalj, skokovima s preprekama, bacanju vortexa te smo na kraju šprintali na 60 m. Bili smo pravi sportaši i sve nam je bilo jako zabavno! Obzirom da je vrlo blizu plaža prošetali smo do nje, izuli se i bosi hodali po kamenčićima te ih bacali u more.

Pripremile odgojiteljice skupine VRT 3

Martina Vadlja i Irena Kinkela


 IZLET NA UČKU

 

Sredinom četvrtog mjeseca djeca i odgajateljice iz Dječjeg vrtića Rukavac uputili su u Park prirode Učka.

U novouređenom Centru za posjetitelje Poklon na moderan i inovativan način i pomoću najnovijih tehnoloških rješenja, mogli smo se upoznati sa biološkim i geološkim vrijednostima  te kulturno-povijesne znamenitosti Učke i Ćićarije, a naučili smo koliko je važno štititi i čuvati prirodu oko nas. Na zabavan način naučili smo kako se šišmiši snalaze u prostoru te se i sami okušali u noćnom letu obroncima Učke u potrazi za hranom! Kroz kratke dokumentarne filmove saznali smo što je to karbunica, kako se grade suhozidi i koji su omiljeni tradicionalni recepti starih Učkara. Uživali smo u digitalnom 360° pogledu koji se pruža na Istru, Kvarnerski zaljev i okolne planinske vrhove kroz različita godišnja doba te pogledu na zvjezdano nebo nad Učkom.

Prošetali smo i poučnom stazom, udahnuli mirise šume, slušali pjev ptica, opipali stijene i još ponešto naučili o životinjama koje nastanjuju ovaj kraj.

Umorni od planinskog zraka ali i sretni, vratili smo se u naš Rukavac jedva čekajući ispričati svima što smo sve vidjeli i naučili.

Pripremile odgajateljice Dječjeg vrtića Rukavac


UREĐENJE KINKELOVOG TARACA

Uoči Dana planete Zemlje odlučili smo uljepšati i oplemeniti Kinkelov tarac kojeg ujedno i koristimo kao svoje igralište. Roditelji su se vrlo rado odazvali ovoj akciji, donirali sadnice cvijeća, aromatičnog bilja i grmića, donijeli alatke i uz pomoć svoje djece prionuli poslu. Ubrzo je naš vrt dobio novu i ljepšu vizuru. A da se uz rad može jako dobro zabaviti pogledajte na fotkama.

Pripremile odgajateljice vrtića Rukavac


 FINALNI  IZBOR  KAO  VRTIĆKA  OLIMPIJADA  U  MATULJIMA

 

     Na nogometnom igralištu „Dari“ u Cresu, 18. svibnja  2024.godine održati će se 20. Olimpijski festival dječjih vrtića PGŽ-a.

Sretni smo što smo već 20 godina za redom sudionici na Olimpijadi. Naše pripreme započele su početkom ožujka, a finalni izbor djece koja će predstavljati ekipu Dječjeg vrtića Matulji održan je u travnju u Amfiteatru.

U izboru su sudjelovala djeca iz svih područnih vrtića i centralnog objekta u Matuljima. Djeca su finalni izbor shvatila vrlo ozbiljno te su sve discipline odradili u punom angažmanu i bez prigovora.

Nastup svakog djeteta bio je popraćen pljeskom  prijatelja koji su sve bodrili s tribina. Svaka odgojiteljica bila je ponosna s postignutim rezultatom djece iz svoje skupine.

Nakon finalnog izbora svakom sudioniku uručene su simbolične medalje i diplome dječjeg vrtića Matulji  s porukom: „Važno je sudjelovati, a ne pobijediti!“

     Dobrobit sudjelovanja na Olimpijadi vidimo u samim pripremama koje jačaju osjećaj pripadnosti svojoj skupini, vrtiću i mjestu u kojem živi. Kroz razne pripreme djeca proširuju svoje znanje o Olimpijskim igrama, olimpijskoj zastavi, povijesti i simbolici olimpijskog plamena, olimpijskoj himni, značenju zakletve koju svi  polažu te medaljama koje će osvojiti.

Iznad svega potičemo ih na važnost fair-playa, ljepotu druženja i upoznavanja drugih vrtića.

Djeca se po određenim propozicijama natječu u 5. disciplina ( za djevojčice i za dječake ):

-        Trčanje na 50 metara

-        Štafeta 4x25 metara

-        Bacanje loptice u dalj

-        Skok u dalj s mjesta

-        Potezanje konopa za djevojčice

-        Nogomet za dječake

Ponos i sreću možete vidjeti i doživjeti podržavajući nas s tribina.

Dođite i budite dio Olimpijade na kojoj sudjeluje Vaše dijete, susjed, Vaš vrtić Matulji.

 

                                                                                                   Pripremila odgojiteljica iz Sportske skupine:

                                                                                                                         Mirjana Šepić

 


  SPORTSKI PETAK U VRTIĆU

“Djeci je potrebna igra i interakcija s okolinom jer djeca najbolje, najprirodnije i najkvalitetnije uče kroz igru, dok im okolina pomaže da se oblikuju kao ličnost te da se emocionalno razvijaju. Također, djeci je potrebna i zabava jer tako obnavljaju svoju energiju i oslobađaju prostor za nova znanja. Sportskim sadržajima djeca zadovoljavaju potrebu za kretanjem, igrom, zabavom, ali i učenjem i napretkom.” “

                                       (iz Godišnjeg plana I programa rada Dječjeg vrtića Matulji za 2023./24.god.)

      Vođene tim spoznajama i inicijativama djece odgojno-obrazovnih skupina, sportska skupina odgajatelja DV Matulji, odlučila je organizirati mjesec sporta u našoj ustanovi. Drugim riječima, organizirani su odlasci svakoga petka, mjeseca ožujka, u školsku dvoranu gdje su odgajateljski parovi pripremili prostor i materijale za 45 minuta tjelesnih aktivnosti. Nadalje, u dvoranu su odlazile po dvije odgojno-obrazovne skupine, od najmanjih jasličara pa sve do najvećih predškolskih odgojno-obrazovnih skupina.

Za svaki sat odgajateljski parovi pripremili su pripremu za sat tjelesne i zdravstvne kulture, a prema tome je svaki dio sata imao svoje ciljeve i zadaće:

  • Cilj uvodnog dijela sata je organizacijski, fiziološki i emotivno pripremiti djecu za daljnji rad.   Zadaće uvodnog dijela sata:

-        antropološke (primjenom dinamičkih kretanja staviti u pokret sve dijelove tijela i pripremiti organizam za povećane napore na satu)

-        obrazovne (podizanje motoričkih znanja i motoričkih dostignuća iz pojedinih cjelina)

-        odgojne (stvoriti ugodno raspoloženje na satu te motivirati djecu za daljnji rad)

  • Cilj pripremnog dijela sata je da se primjenom odgovarajućih opće pripremnih vježbi organizam pripremi za povećane fiziološke napore koji ga očekuju u daljnjem radu.
    Zadaće pripremnog dijela sata:

-        antropološke (funkcionalna priprema lokomotornog sustava za napore koji predstoje u tom dijelu i u drugim dijelovima sata)

-        obrazovne (usvajanje motoričkih znanja o novim opće pripremnim vježbama te usavršavanje motoričkog znanja ponavljanjem prethodno savladanih opće pripremnih vježbi)

-        odgojne (stvaranje ugodnog raspoloženja te razvijanje smisla za red, upornost i ustrajnost u radu te skladan rad u skupini)

  • Cilj glavnog dijela sata je da se pomoću tjelesnih vježbi predviđenih programom stvore najpovoljniji uvjeti za ostvarenje mogućeg i potrebnog utjecaja na antropološki status djece.
    Zadaće glavnog dijela sata:

-        antropološke (stimulirati rast i razvoj, poticati razvoj opće motorike, utjecati na povećanje funkcije krvožilnog sustava, rada srca i pluća te žlijezda za regulaciju fizioloških procesa za vrijeme napora i odmora)

-        obrazovne (usvajanje i usavršavanje motoričkih znanja i postignuća)

-        odgojne (razvijanje pozitivnih osobina volje, moralnih svojstava i radnih navika djece)

  • Cilj završnog dijela sata je približiti sve fiziološke i psihičke funkcije stanju kakvo je bilo prije početka sata.
    Zadaće pripremnog dijela sata:

-        antropološke (utjecanje na smirenje organizma kod djece)

-        obrazovne (usvajanje i usavršavanje motoričkih znanja mirnijeg karaktera)

-        odgojne (zadržavanje dobrog raspoloženja i razvijanje zdravstveno – higijenskih navika)

 

     Važnost sportske aktivnosti već od najranije dobi potaklo nas je da ne čekamo predugo prije nego što upoznamo naše najmlađe s dvoranom. Iako je organizacija zahtjevnija kada je riječ o vođenju i pripremi jasličara za posjet dvorani, rezultati su bili više nego zadovoljavajući. Djeca su bila oduševljena i marljivo su pratila upute odgajatelja. Nakon povratka u vrtić, prvo pitanje koje su nam postavila bilo je: "Kada ćemo opet ići u dvoranu?"

Nastavljamo sa sportskim aktivnostima.

Slijedi nam organizacija finalnog izbora djece Dječjeg vrtića Matulji za olimpijski festival vrtića PGŽ-a.

                                                         

                                                                                                                       Sportska skupina odgojitelja

                                                                                                                              Dječjeg vrtića Matulji

Pripremile odgajateljice vrtića Veli Brgud


 ZVRKIĆI U TJEDNU ZDRAVLJA

 Svjetski dan zdravlja svake godine se obilježava  7. travnja već 76 godina kako bismo posvetili pažnju cijelog svijeta na određenu zdravstvenu temu.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo u sklopu Nacionalnog programa „Živjeti zdravo“ povodom obilježavanja Svjetskog dana zdravlja, u razdoblju od 8. do 12. travnja, obilježio je četvrti nacionalni Tjedan zdravlja u vrtiću, a samom projektu pridružila se i naša skupina. Ovu smo temu obradili kroz sklopove aktivnosti koje su uključivale osvještavanje pojmova o zdravim namirnicama i zdravom načinu življenja, važnosti kretanja i vježbe te brigom o vlastitom tijelu. Tako smo igrali razne igre, pravili sokove i salate, svakodnevno vježbali, provodili vrijeme na vanjskom prostoru,izradili razne plakate te posjetili zubara. Kako znamo da prostorno-materijalno okruženje u dječjem vrtiću određuje iskustvo življenja djece u vrtiću, za potrebe projekta osmislili smo kutak za vježbanje te izradili vlastiti mali vrt u sklopu našeg već bogatog istraživačkog centra. Posadili smo razno povrće o kojem ćemo svakodnevno brinuti, a i konzumirati kada za to dodje vrijeme.

Naš istraživački centar, a ponajviše mali vrt i posađeno bilje,predstavlja priliku za poticanje cjelokupnog učenja djece tijekom cijele godine. To je prostor u našoj sobi koji podržava cjelokupni razvoj djece i predstavlja resurs koji ima mnogostruke dobrobiti za djecu. Radeći u vrtu djeca dobivaju priliku učiti o biljnom i životinjskom svijetu, tlu, ekologiji, i slično, te na taj način razvijati i razumijevanje o važnosti očuvanja prirode te zdravom načinu života. Također, jednostavnim aktivnostima, poput zalijevanja biljaka, djeca  razvijaju osjećaj odgovornosti, ali isto tako, sve aktivnosti vezane uz brigu o vrtu izvrstan su način za poticanje tjelesne aktivnosti djece i njihovih zdravih životnih navika. Vrt  nam je inspiracija i za različite likovne aktivnosti te predstavlja i priliku za poticanje razvoja kreativnosti i mašte kod djece. Osim toga, promjene koje se događaju u vrtu prilika su za poticanje razgovora i rasprava kroz koje djeca razvijaju svoje kritičko mišljenje. To su aktivnosti koje uglavnom uključuju suradnju s drugom djecom i odgojiteljima, pri čemu se kod djece potiče timski rad, međusobno učenje, socijalizacija, komunikacija, i slično.

I za kraj...

Način na koji je općenito prostor oblikovan određuje dječju interakciju i cjelokupnu kvalitetu boravka djeteta u vrtiću. Upravo zato je bitno nam je oblikovati prostor u kojem će se dijete osjećati sigurno, ugodno, opušteno i koji će ga istovremeno poticati na nebrojene aktivnosti i igre, a što je od iznimne važnosti za rast i razvoj djece. Prostor je uvijek naš pomoćnik, treći odgojitelj koji usmjerava djecu, motivira na igru, pruža  izazove i odgovara  na različite potrebe djece.

 Zadovoljstvo, nasmijanost, raspoloženost,suradljivost, interes i mnoštvo pitanja naših Zvrkića pokazatelj su nam kvalitete ovog projekta.

Odgojiteljice Manuela i Gordana

Skupina VRT4

 


 PUTOVANJE U OPATIJU

Dana 15.03. posjetili smo Javnu vatrogasnu postrojbu u Opatiji.  Opatijski vatrogasci uložili  su mnogo truda kako bi nam što bolje dočarali posao vatrogasaca. Tako su djeca imala priliku isprobati opremu vatrogasaca, razgledati vatrogasno vozilo, vidjeti što sve sadrži unutrašnjost kamiona. Pokazali su nam i kako se spuštaju u slučaju intervencije.

Naučili smo i koji broj moramo zvati ako nam je potrebna njihova pomoć!

Za kraj našeg putovanja prošetali smo Opatijom.

Pripremile odgajateljice vrtića Veli Brgud

 


 5. GODIŠNJE DOBA

 

Od Antonji vreme j' naše

aš se živo ponemeje

doba najlepše prihaja

se je ludo, veseleje

Kako bi se razvila ljubav prema zavičaju i tradiciji, potrebno je kod djece poticati razvoj zavičajnog i nacionalnog identiteta već u najranijoj dobi. Zavičaj ne predstavlja mjesto gdje je dijete rođeno, nego dijete u zavičaju proživljava svoje djetinjstvo i navikava se na život i svijet koji ga okružuje. Tako smo na Antonju obilježili početak “5. godišnjeg doba“ tradicionalnim vješanjem Pusta kojeg su napravila djeca vrtićkih skupina.

Djeca su pokazala veliki interes za zvončare iz različitih krajeva- Brgujski, Žejanski, Rukavački, Brežanski,... kao i za Halubajske zvončare i Grobničke dondolaše. Međutim, najviše oduševljenja je kod djece izazvalo kada su dva dječaka donijela u vrtić „monturu“ zvončara „Vlahov Breg - Korensko“. Dječaci su pokazali što jedan zvončar sve mora imati, kako se kreću, ali su podijelili i svoja iskustva iz prve ruke.

Kao i svake godine, sudjelovali smo na Riječkom karnevalu i na Zvončarskoj smotri u Matuljima ponosno predstavljajući naš vrtić i Hrvatsku nogometnu reprezentaciju. Svakog petka odžavali smo „maškarane tance“ gdje su djeca pokazala svu svoju kreativnost u maskiranju te smo uživali u plesu i fritulama.

Zbog loših vremenskih uvjeta, nismo mogli sudjelovati u tradicionalnom „pobiranju jaja“, ali smo zato našeg Pusta reciklirali i okrivili za sve nedaće.

Kanat, tanac i veselje

ma ča more bit još slaje

zato moramo si skupa

posadit jubav va mlaje

Pripremile odgojiteljice  druge vrtićke skupine područnog vrtića Jušići: Monika Brašnić i Tamara Rogović

 


 VRIJEME MAŠKARA

Jedva smo dočekali šarenilo u vrtiću i da nam počnu maškare. Ove godine trajale su nešto kraće no to nam nije smetalo za dobru zabavu tokom cijelog trajanje maškara.

Svaki petak maskirali smo se i veselili uz ples u vrtiću. Posjetili su nas predstavnici nekoliko zvončarkih grupa gdje smo iz prve ruke imali priliku sve čuti, vidjeti i doživjeti. Uz predstavnike, nezaboravno iskustvo priuštili su nam i najmanji-  predstavili su se i svi zvončari iz naših odgojno- obrazovnih skupina.

Održali smo i maskirani ples s roditeljima te radionicu izrade pusnih rožica.

Za kraj, slijedilo je „pobiranje „ jaja po Velom Brgudu i na samu Pepelnici osudili smo našeg Pusta za sve nedaće i probleme tijekom godine.

 

Pripremile odgajateljice vrtića Veli Brgud

 


 IZLET U RUPU

Dana 20.03.2024. godine posjetili smo dječji vrtić „Rupa - Lipa“. Djeca su bila izuzetno nestrpljiva i uzbuđena zbog odlaska na izlet te što će upoznati neke nove prijatelje. Nakon lijepog i veselog dočeka, zasladili smo se keksima i sokom te smo otišli na piknik na obližnju livadu. Pratili smo tragove divlje svinje, igrali smo nogomet te smo uživali u šetnji šumom po lijepom vremenu. Druženje smo završili pozivom novim prijateljima da nas posjete u našem vrtiću!

Hvala vrtiću „Rupa - Lipa“ na gostoprimstvu!

Pripremile odgojiteljice vrtićkih skupina područnog vrtića Jušići: Katarina Pleše Glavinić, Sandra Škrlj i Tamara Rogović

 


 I HODNIK MOŽE BITI MJESTO ZA IGRU

 Bogato i poticajno prostorno- materijalno okruženje smatra se nezaobilaznim preduvjetom kvalitetnog učenja i cjelovitog razvoja svakog djeteta.

Prostor hodnika u našem vrtiću svakodnevno je prostor za najrazličitije igre djece. Kako bi zadovoljili potrebu za kretanjem za vrijeme kišnih dana, prostor hodnika kreirali smo na način da  sadrži niz igara  s ciljem poticanja  primarne potrebe za kretanjem djece, poticaja i razvoja biotičkih motoričkih znanja te zadovoljenja prirodne dječje znatiželje. Cilj je bio usmjeren na stvaranje ugodne atmosfere  koja podrazumijeva suradnju među djecom pri realizaciji ponuđenih aktivnosti i potiče na usvajanje novih  i daljnje usavršavanje već stečenih motoričkih znanja .

Svakodnevno smo u prostor hodnika dodavali nove poticaje i materijale kako bi obogatili dječju igru i potaknuli tjelesnu aktivnost (fina motorika, gruba motorika...).

U nastavku donosimo dio naših igara i poticaja koji su nezaobilazni dio našeg svakodnevnog življenja.

Pripremile odgojiteljice prve vrtićke skupine područnog vrtića Jušići:

 Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj


 PUST

Va našeh skupinah nastojimo navadit užance, tradiciju i kulturu vezanu za kraj va ken deca bivaju.

Te užanci deca vole aš su prisutne i va njihoj kuće, ali i celoj okoline. Na taj način, tradiciju našega kraja prenosimo na mlaje generacije.

Sako leto, na Pust, deca i tete vrtića Rukavac, prate put našeh Rukavačkeh zvončari - vesele se sakemu zvuku zvonca i kolu ko Zvončari store.

Ovo leto zdola našega vrtića, na Kinkeloven tarace i mi smo njin neč parićali da lagje gredu i store celi put. Veselili smo se si skupa uz mići i veli  zvončari, a mej njimi su bila i dečina z našega vrtića. Fantini su bili zvončarići, a njih su pak pratile i naše malice ke su bile partenjaki.

Živio pust!

Da bimo i k letu!!

 

Štoriju napisale Dragica, Manda, Tihana i Sandra, odgajateljice Rukavačkega vrtića


 BE WHAT YOU WANT TO BE

Kao i svake godine, vodeći se tradicijom naše ustanove, kao i tradicijom kraja u kojem živimo i ove godine  sudjelujemo na Riječkom karnevalu i Zvončarskoj smotri u Matuljima. Ponosno smo nosili dresove hrvatske nogometne reprezentacije pod imenom Mići vatreni.

U vrtiću, već tradicionalno svakog petka, održavamo  Carnival party, gdje djeca imaju priliku istaknuti  svoju kreativnost u maskama i plesu te uživati u fritulama.

I za kraj ovih maškara, slijedi “pobiranje jaja” i recikliranje  vrtićkog pusta, kojeg smo okrivili za sve nedaće koje su nam se dogodile u  prošloj godini J!

 

Skupina za rano učenje engleskog jezika

Teachers: Andrea Kos & Nikolina Grubić Pavletić


 WINTER IS MAGIC!

S dolaskom hladnijih dana, spontano, osluškujući interes i radoznalost djece, istražujemo zimu. Ovu temu svakodnevno proširujemo kroz priču, pjesmu, stihove i raznovrsne aktivnosti.

Slikovnica The Big Snowman toliko nam se svidjela da smo danima čitali i ponavljali njene dijelove.

Koje su karakteristike zime u prirodi, što je sve obilježava, kako utječe na životinje i ljude pitanja su na koja želimo pronaći odgovore. Ovu temu smo željeli povezati u cjelinu pa je dobra ideja bila izlet na Platak. Kako smo proveli vrijeme na Platku, ali i sve ostale zimske aktivnosti, zabilježili smo fotografijama.

 

I“m a little snowman

Look at me.

These are my buttons 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf.

Brrrr....it“s cold.

Skupina za rano učenje engleskog jezika

Teachers Nikolina & Andrea

 


 O  ZVONČARIMA U JASLICAMA

 

Laura Pfeifer (2,6 god.): „Ćera san gledala zvončare. Bili su veli. Imaju vele brageše i velu maju. Va ruki imaju štap. Imaju na sebi kožu i zvona. Na glavi imaju klobuk i rože od harti.“

Laurina izjava bila nam je poticaj da u skupinu donesemo „monturu“ rukavačkog zvončara na Pust.. O  zvončarima već nešto i znamo jer imamo  izložene fotografije različitih skupina zvončara s područja Općine Matulji, ali prava oprema zainteresirala je svu prisutnu djecu.

Isprobali smo zvuk zvona, koliko su zvona teška, što to proizvodi zvuk u njima.. Procijenili smo da nije lagan taj zvončarski štap, odnosno balta.

Najzanimljivije je bilo oblačiti hlače i vezivati zvončarsku maramu, a sve nam je to bilo u cilju razvoja samostalnosti u oblačenju i svlačenju..

O zvončarima nastavljamo… kroz pjesmu, kroz pokret…

Vesele nas zvončari.

                                                                                Pripremile odgojiteljice jasličke 2:

                                                                                    Matea Racar i Mirjana Šepić


 MIĆI VATRENI UČE O NOGOMETU

 Kako nam se ovogodišnja karnevalska maska zove „Mići vatreni“  i predstavljamo nogometaše (djeca) i nogometne suce (odgojitelji) u skupini VRT 4 (Zvrkići) pokazao se veliki interes za nogometom. Osim svakodnevnog „treniranja“ i igranja nogometa na vanjskom prostoru odlučili smo popratiti dječji interes te kroz razne aktivnosti djeci približiti pojmove i nadopuniti znanje o nogometu kao sportu. Izrađene stolnomanipulativne igre, likovne aktivnosti, igre s pokretima, igre građenja i društvene igre motiviraju djecu da se trude, postavljaju pitanja, nude odgovore, istražuju i dolaze do odgovora, vježbaju strpljenje, komunikaciju, finu i grubu motoriku, druže se i zajedno razvijaju i uče...

Nogomet je tema koja je zainteresirala kako dječake tako čak i naše djevojčice u skupini, a traje i dalje te zadovoljni nastavljamo istraživati i učiti...


 BRBLJAVCI  RAZMIŠLJAJU

 

     Naši dvoipolgodišnjaci u intenzivnom su razvoju govora i shvaćanju svijeta oko sebe.

Svakodnevno imamo zanimljive zgode koje smo odlučile podijeliti s vama. Najčešće su to situacije dijaloga ili komunikacija u manjoj grupi djece.

Razgovaramo na književnom, čakavskom i slovenskom. Nižemo smiješne zgode i

(ne)sporazume.

Sve je započelo vrlo jednostavno!

 

PRVE ZANIMLJIVOSTI

Ivano Klić: „Vidi, leti muha!“

Manuel Erak:  „Zašto leti?“

Emily Terzi: „ To je tako!“

 

SIRENA

Manuel Erak: „Idu vatrogasci.“

Odgojiteljica: „Tko zna, možda je hitna.“

Manuel Erak: „Za koga?“

Emily Terzi: „Neki je storil bum!“

Korina Kušar Takač: „Dogodilo se nešto strašno.“

 

VOĆE  ILI  POVRĆE

Ivano Klić: „Kad pojedemo povrće idemo van.“

 

NAOPAKO  OBUČENE  HLAČE

Manuel Erak: „ Vidiš, danas sam ti smotan!“

 

ZAPRAVO, ČARAPE

LAURA PFEIFER: „ Kade su mi obojki?“,

                                „ Ma kade su mi obojki?“

                             „ Tu su, našla san jih!“

                             „Mama reče obojki, a tata Sebo reče kalceti.“

 

PRIJATELJSTVO

Odgojiteljica: „Kako se ponašamo prema prijatelju?“

Jure Rubeša: „Nikako!“

 

ČEP  FLOMASTERA

Ivano Klić: „Ma di je onaj za ono?“

 

KIŠOBRAN  ILI  LUMBRELA

Ivano Klić: „Što je to?“

Laura Pfeifer: „To je lumbrela.“

Ivano Klić: „Ma, što je to?“

Laura Pfeifer: „Ma, to je lumbrela.“

Ivano Klić: „Ma nije, to je kišobran!“

 

MALI, A VELIKI

Jure Rubeša: „Kad sam se rodio bil san mala beba. Sad san velik, policajac, da potiran        krampusa, aš je zločest.“

 

                                                                                          Pripremile odgojiteljice

                                                                                             jasličke skupine 2:

                                                                                     Matea Racar  i Mirjana Šepić    


JASLICE TANCAJU…………..

…………dok nogi ne molaju!

Poštujući tradiciju kraja u kojem živimo već od najranije dobi njegujemo tradiciju maškara i zvončara. Započeli smo na Antonju kada smo sudjelovali u obješanju Pusta kojeg su napravila djeca vrtićkih skupina.

Najveseliji smo u petak kada imamo maskirani ples u jaslicama Baš svako dijete ima svoju masku, maškarani kostim. Dolaskom u skupinu, u maškaranom kostimu djeca pokazuju veselje. Jedni drugima predstavljaju svoj kostim i svoju ulogu. Slijede dogovori. Da li Batman i Superman mogu potjerati zločestog krampusa. Hoće li princeze i barbike plesati zajedno…možda će vatrogasac Sam biti glavni glumac.

Naučili smo plesati u paru, u kolu, u vlakiću…

Pokazali smo veliki interes za zvončare. Dok plešemo onda i pjevamo: „Zvončari, zvončari, zvončari..“

Zanimljiva nam je oprema zvončara, zapravo zvonci, kako zvonci zvone, da li ćemo ih uspjeti podignuti...

Možda će netko od njih biti zvončar. Vidjeti ćemo!

Veselimo se do Pepelnice kada ćemo spaliti Pusta.

                                                                                   Pripremile odgojiteljice jasličkih skupina

                                                                                                   objekta  Matulji

 


 METLA I METLENKO U NAŠEM VRTIĆU

Božićno druženje u našoj skupini ove godine, na iznenađenje sveprisutnih gledatelja, djece i odraslih započelo je uz svima znani igrokaz „Metla i Metlenko”. Ovaj igrokaz uz pomoć lutki odigrale su mame iz naše skupine: Ana, Rossana i Jelena, a scensku kulisu oslikala je mama Doris. Djeca nisu krila oduševljenje izborom glumica.

Nakon igrokaza, zajedničkim snagama, naša djeca i  roditelji izradili su poneku čestitku za svoje najmilije uz božićne pjesme koje su dodatno upriličile i ovako predivni božićni ugođaj. Međusobnim druženjem i  spontanošću vrijeme nam je jako brzo prošlo, a planova i ideja za dalje sad već imamo na pretek.

 

Svima Vama od srca želimo sretan i blagoslovljen Božić!

 

P.S. Hvala svima što ste svojom prisutnošću i angažmanom napunili naša srca i srca naše djece toplinom i najljepšim osjećajima.

Pripremile odgojiteljice cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići:

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

  


ADAPTACIJSKE (PO)MUKE

Nova pedagoška godina, nova jaslička skupina sa 12-ero polaznika u dobi od 2 do 2,5 godine.

 

Kako krenuti? Kako započeti? Kako? Kako? Kako?........

 

Ista pitanja za novoupisanu djecu, roditelje i odgojitelje. Svi bi željeli i voljeli da to razdoblje prođe što brže, lakše i bezbolnije, da djeca što prije prihvate nove osobe i promjene u svom životu.

A za sve treba vremena.

Kao odgojitelj s godinama iskustva znam da adaptacijske (po)muke traju do Nove godine

(cca 3 mj.) i zbilja to se svaki puta pokaže valjanim.

Proces adaptacije (kroz 3 mjeseca) traje dok dijete ne prihvati novonastalu situaciju:

- prije svega - odvajanje od roditelja

- ostajanje u novom prostoru i prihvaćanje odgojitelja

- usvajanje dnevnog ritma dana u jaslicama i novih pravila ponašanja

- uključivanje u aktivnosti

- prihvaćanje druge djece i jaslica kao mjesto gdje se sa svima dijele igračke i pažnja odraslih

 

Zaista, bilo je svega!

Petar nije želio biti u našoj skupini , već u susjednoj, jer mu se nije sviđalo “klapsko“ plakanje. Nakon mjesec dana odlučio je doći i ostati u našoj skupini , a sve zbog razgovora u kojem smo mu spomenule „plaćanje podstanarstva“. Korina, Anastasia i Daniel najčešće su koristili prostor ispred sobe i čekali svoje mame, dok je Ivano na vratima čekao tatu.

Jure je uvijek imao utjehu jer će doći nona. Emily nas je uz plač uvijek razveselila ĆAKULUN  PO  DOMAĆI. Laura, Katja, Manuel i Mateo ,uz kratkotrajni plač, gradili su našu malu jasličku zajednicu pozivajući prijatelje u igru. Domagoj još uvijek najviše voli sjediti za stolom ili na klupici na vanjskom prostoru, čekajući djevojčice da ga pozovu u igru.

I tako, mi sada već uživamo u aktivnostima, igri, a najviše u slikanju.

Prvi puta smo otišli na predstavu povodom Sv. Nikole u sportsku dvoranu i uživali.

 

Zaista, krenuli smo!

                                                                               Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine:

                                                                                          Matea Racar i Mirjana Šepić

                                               


 BOŽIĆ STIŽE...

Božić stiže, sve je bliže... Vrijeme je adventa i uživamo u svakom danu!

6.12. na Svetog Nikolu u sportskoj dvorani u jutarnjim satima organizirana je predstava „Ivica i Marica“ u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Rijeka za svu djecu Dječjeg vrtića Matulji. Po završetku predstave iznenadio nas je sam Sveti Nikola koji se sa djecom podružio i počastio ih bombonima.

13.12. bio je dan za božićnu radionicu s roditeljima. Ujutro smo bili vrijedni, zamijesili  tijesto za medenjake, valjali ga i oblikovali kalupima božićnih motiva te u suradnji sa našom kuhinjom ispekli. Sa velikim strpljenjem čekali smo popodne te ih zajedno s roditeljima kušali. Za roditelje smo otpjevali naše tri najdraže pjesmice i zaslužili jako duuuuuugački pljesak. Kako je taj dan bio dan Svete Lucije, zajedno s roditeljima ukrašavali smo posudice te posadili pšenicu. Također, vrijedno smo izrađivali zanimljive borove namatanjem  vune i ljepljenjem raznih aplikacija. Sve izrađeno krasiti će naše domove ovih božićnih dana...

                                                 Skupina VRT4, Zvrkići

Odgojiteljice Manuela i Gordana


 AKTIVNOSTI U VRTIĆU RUPA -LIPA

            Ove pedagoške godine nastavili smo s aktivnostima u vezi s upoznavanjem bogatog biljnog i životinjskog svijeta koji nas okružuje, a naša neposredna okolina omogućuje nam brojne aktivnosti  u kojima se djeca susreću s bogatstvom naših šuma. Nastojimo u što većoj mjeri povezivati aktivnosti s unutarnjeg i vanjskog okruženja i obrnuto. Aktivnim boravkom u prirodi i prikupljanjem plodova iz prirode poput šipka, lješnjaka, kupina, oraha i slično,  omogućujemo djeci situacijsko učenje i neposredan dodir s prirodom. (slike 2,3).

            U suradnji s lovačkim društvom posjetili smo lovačku kuću „Grabrova griža“, nadopunili hranilicu za životinje, boravili u lovačkoj čeki i tako saznali brojne zanimljivosti o životinjama ovog područja, njihovim tragovima,  prehrani i zaštiti (slike 3,4,5).

            U  suradnji s područnom školom oformili smo manju biblioteku pod nazivom „Naša mala knjižnica“ koja za sada zadovoljava potrebe naših najmlađih čitatelja(slika6).

            Ostvarili smo i uspješnu suradnju s policijskim timom koji je djecu upoznao s policijskim zanimanjem i proveo zanimljivu edukaciju (slika7).

            Jesenske aktivnosti upotpunili smo izletom u Feštinsko kraljevstvo u Žminju- Cukijada 2023. Posjet spilji, druženje sa životinjama i zanimljive igre na otvorenom posebno su zainteresirale i razveselile djecu (slike 8,9,10).

Pripremile odgajateljice Sanja i Andrea


 CUKIJADA

Dana 16.10.2023. odlazimo na izlet u Feštinsko kraljevstvo, nedaleko Žminja,  na ''Cukijadu''. Djeca su bila nestrpljiva vidjeti mnoštvo bundeva te se okušati u raznim igrama tradicionalnog karaktera.  Tako su se mogli natjecati u skakanju u vrećama, skupljanju krumpira u košare, kotrljanju bundeva... Uz razne igre upoznali smo i domaće životinje te smo nahranili zečiće. Veliko uzbuđenje je bilo i kada smo se zaputili u špilju Feštinsko kraljevstvo, te upoznali šišmiša Juru. Čuli smo i razne zanimljive priče koje nam je pripremio naš vodič u predivnoj špilji. 

Skupina VRT3

Odgojiteljice Irena i Martina

 


 HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN U SKUPINI ZA RANO UČENJE TALIJANSKOG JEZIKA

Iako u nešto manjem broju i ( la nostra classe per l’apprendimento precoce della lingua italiana ha partecipato nella celebrazione) naša skupina za rano učenje talijanskog jezika je sudjelovala u obilježavanju Hrvatskog olimpijskog dana 11.09.2023. U prostoru dvorišta organizirali smo štafetne igre brzine i spretnosti (punjenje velike posude sa vodom), igre poligona sa raznovrsnim preprekama i rekvizitima te ekipne igre u potezanju špage ( Nello spazio del cortile abbiamo organizzato i giochi di staffetta che includevano elementi di velocita ed abilita, i giochi di poligono e i giochi di squadra come ad esempio quello di tiro alla fune.). Poticali smo i hrabrili jedni druge, navijali i jačali timsku suradnju. Raznovrsne aktivnosti ovog tipa i daljnji rad na razvijanju i usavršavanju sportskih aktivnosti kao i razvijanju timskog i natjecateljskog duha  nastavili smo provoditi u sportskoj dvorani, koju ćemo i u buduće koristiti, osobito kada nam vremenski uvjeti ne budu omogućavali isto na otvorenom prostoru.

Pripremile odojiteljice skupine za rano učenje talijanskog jezika

 


 GOSPOĐA JESEN

Potaknuti promjenama u prirodi koje smo na različite načine istražili nastala je priča o jednoj gospođi zvanoj Jesen. Donosimo je u nastavku.

Jednog dana živjela je gospođa Jesen. (Magdalena) Gospođa Jesen išla se malo prošetati. (Melissa)

Bila je lijepa. (Katja) Imala je žutu kosu sa crnim točkicama. (Freya) Haljina joj je bila crvena(Amar) ukrašena listićima i kapicama od žireva (Freya) i kestenima (Katja). Na glavi je nosila jesensku kapicu od žirića. (Stella) U ruci je nosila kist. (Petra) Vidjela je jedan list i otišla ga pobojati. (Katja) Vidjela je ljeto na pamet joj je došlo da oboji lišće u crvene, žute i smeđe boje. (Iva) Počela je bojati svo lišće. (Carlo) I onda je srela ježića i vjevericu. (Alesia) Vjeverica i ježić pitali su Gospođu Jesen: „Možemo li vam pomoći?” (Iva) Gospođa Jesen odgovorila im je: „Baš mi treba vaša pomoć!”( Iva) Gospođa Jesen razmislila je i rekla: „Izvolite kistove.” (Alex) Počeli su bojati listiće da obojaju jesen da bude lijepa. Kad počnu padati listići da i oni budu sretni. (Zita) Još su se malo poigrali. (Alesia) Počela je padati kiša i brzo su pobjegli u jesensku kućicu Gospođe Jesen. (Melissa) Kućica je bila od drveta (Iva) ukrašena kestenima (Marijo). Na prozorima su rasle žute gljive. (Nino) Gospođa Jesen je rekla: „ Dojadilo mi je bojati listiće! Vrijeme je da dođe zima.” Ubrzo je na vrata pokucala Gospođa Zima. (Iva)

Tko zna kada će i na naša vrata pokucati Gospođa Zima?

Pripremile odgojiteljice Prve vrtićke skupine područnog vrtića Jušići:

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

 


 BRGUD PO STARINSKI

Ove godine po prvi put uključili smo se u manifestaciju koja se održava u Brgudu, „Brgud po starinski.“

„Brgud po starinski“ manifestacija je kojom mještani Velog Brguda scenski prikazuju život svojih predaka. Svi posjetitelji tada imaju prilike nakratko uploviti u prošlost i vidjeti obradu drva i željeza, izradu košara i vapna, šivanje,  kulinarske vještine, predenje vune, pletenje, pranje odjeće i slično. Osim posjestiteljima, ova je manifestacija zanimljiva i djeci koja imaju prilike upoznati navedene vještine i stare zanate koje nemaju prilike češće vidjeti.

Ove godine u suradnji s Udrugom mladih i Mjesnim odborom Veli Brgud u manifestaciju su se uključili djeca i djelatnici Dječjeg vrtića Veli Brgud. Pripreme su započele u vrtiću. Bili smo vrlo marljivi I motivirani izradom. Pripremili smo odjeću koja se tada nosila, izradili lopte „krpenjače“, plesalo se i pjevalo.

Na manifestaciji smo dočarali igru u pijesku, pisanje i crtanje kredama, igru krpenjačama.

Bili smo puni dojmova, sretni i zadvoljni što smo imali priliku promovirati kulturnu baštinu Velog Brguda.

Pripremile odgajateljice DV Veli Brgud

 


 DJEČJI TJEDAN U VELOM BRGUDU

            Dječji tjedan tradicionalna je godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci, a ove godine glavna tema su vještine (prema Europskoj komisiji, 2023. je proglašena Europskom godinom vještina). Ova akcija se svake godine održava prvog tjedna u listopadu, uz glavni moto „Ljubav djeci prije svega!” Sukladno navedenome, istu smo i ove godine obilježili u Velom Brgudu, u tjednu od 2. do 8. listopada, kroz razne zanimljive aktivnosti s fokusom na vještine.

            Na početku tjedna posjetila nas je knjižničarka osnovne škole Brešca i pročitala nam slikovnicu „Vjeverice i optimizam”, koja djecu uči o važnosti prijateljstva, upornosti i ljubaznosti. Nakon pročitane priče, koja se djeci veoma svidjela, nastavili smo s tematski prigodnim aktivnostima pa smo tako oslikavali vjeverice, crtali jesen te razgovarali o prijateljstvu.  Bavili smo se i dječjim pravima, također kroz razne prigodne aktivnosti i pod geslom „Daj 5 za dječja prava”. Razgovarali smo o tome što djeca vole raditi, kako se drugi trebaju odnositi prema njima, koja su njihova osnovna prava i dužnosti te što od toga smatraju najvažnijim. Neka od prava koja smo izdvojili su pravo na ljubav i njegu, pravo na odmor i slobodno vrijeme, pravo na prijateljstvo, pravo na izražavanje mišljenja, pravo na jednakost te pravo na igru. Sredinu tjedna posvetili smo likovnim aktivnostima, odnosno izradi plakata o prijateljstvu, s ciljem prenošenja jasne poruke - „Ljubav djeci prije svega!” Tjedan smo obilježili i raznim sportskim aktivnostima koje su djeca odlično prihvatila i kroz koje su mogla razvijati svoje vještine. Kraj tjedna svi smo jedva čekali, jer smo imali pidžama party uz edukativni crtani film „Oblutkov veliki prijatelj”.

            Dječji tjedan zaokružili smo razvojem tradicijskih vještina, sudjelovanjem na manifestaciji „Brgud po starinski”, koja se održala u nedjelju, 8. listopada. Djeca su, zajedno s odgajateljima, isprobala neke od starinskih igara i aktivnosti - otplesala su starinsku špic polku, igrala se krpenim loptama, pisala kredama po ploči te se igrala u pijesku.

            Dječji tjedan bio je vrlo aktivan i veseo, uz mnoštvo razgovora te zanimljivih i edukativnih aktivnosti.

Pripremile odgajateljice Dječjeg vrtića Veli Brgud

 

 


 DJEČJI TJEDAN U RUKAVCU 

Dječji tjedan obilježava se u prvom tjednu listopada, a odgojiteljicama DV Rukavac primarni je cilj obilježavanja ovogodišnjeg dječjeg tjedna bio poticati i razvijati kod djece osjećaj privrženosti, sigurnosti i zajedništva u našim mješovitim jasličkim skupinama „Ptičice“ i „Zvjezdice“. Sve su se igre i stvaralačke aktivnosti provodile zajedno na nivou objekta, a sve su teme odražavale gore navedeni cilj.

Djeca su imala prilike sudjelovati u likovnoj aktivnosti „Drvo prijateljstva“ gdje su uz pomoć odgojiteljica bojali svoje dlanove uz pomoć kistova i tempera. Djeca su otkrivala likovni svijet upoznavajući se s materijalima kao što je kist, likovnim tehnikama poput oslikavanja temperom te bojama – žuta, smeđa, crvena, zelena.

Tijekom motoričke aktivnosti pod nazivom „Put do prijatelja“ djeca su istraživanjem poligona učila i razvijala razne motoričke sposobnosti (hodanje na različite načine, trčanje, provlačenje, kotrljanje, sunožno poskakivanje) te se učila strpljivo čekati na red pritom surađujući s većim brojem djece.

Na obližnjoj livadici djeca su na pikniku objedovala raznovrsno voće i istraživala prirodu – borove, opadanje lišća, kukce, zvukove ptica. Piknik se nastavio pjesmom i plesom, a zajedničko druženje skupina obilježili smo grupnom fotografijom na kojoj je ovjekovječen i moto dječjeg tjedna „Ljubav djeci prije svega“. U sklopu obilježavanja dječjeg tjedna odgojiteljice su 5.listopada pjesmom i pokretnim igrama s djecom obilježile Svjetski dan učitelja i odgojitelja s ciljem isticanja važnosti rada svih učitelja i odgojitelja i njihovog utjecaja na razvoj društva u cjelini.

Na kraju tjedna djeca su imala prilike sudjelovati u aktivnosti čitanja slikovnice „Vjeverice svađalice“ te smo kasnije s djecom razgovarale o negativnim emocijama i ponudile im rješenja za savladavanje sukoba, a djeca su imenovala, prelistavala, komentirala priču. Uz pomoć projektora djeca su imala prilike pogledati edukativni crtić „Jesenski plodovi“ koji ih se osobito dojmio, a ovom smo aktivnošću zaokružili naše ponuđene aktivnosti djeci u okviru ovogodišnjeg dječjeg tjedna.

Na pozitivne povratne informacije djeca su nam ukazala svojim sudjelovanjem u aktivnostima, savladavanjem izazova i prepreka te naučenim novim spoznajama i postignućima.

 

Pripremile odgojiteljice DV Rukavac – jaslice

Odgajateljice Anja, Irenea, Katarina i Ira

 


 HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN I NJEGOVO OBILJEŽAVANJE NA NAČIN SKUPINE VRT 4 (ZVRKIĆI)

Hrvatski olimpijski dan tradicionalno se obilježava 10.9. Ove je godine taj dan pao na vikend, ali to nas nije spriječilo da ga još bolje i više dana obilježimo. Pa samo tako i u danima koji su prethodili i danima nakon na vanjskom prostoru organizirali razne igre i poligone, utrke i natjecanja. Obučeni u bijele majice surađivali samo sa skupinama VRT 7, skupinom za rano učenje engleskog i rano učenje talijanskog jezika te zajedno uživali u osmišljenim aktivnostima na zraku i suncu. Kod djece se poticao timski rad, duh sudjelovanja u natjecanju, uvažavanje, koncentracija, strpljenje i spretnost. Pobjeda nam nije bila važna, ali naravno da je slatka. Zadnji dan obilježavanja sva su djeca dobila zasluženu medalju. A što zapravo znače Olimpijski krugovi pročitajte u nastavku...

ŠTO ZAPRAVO SIMBOLIZIRAJUOLIMPIJSKI KRUGOVI?

Simbol Olimpijskih igara sastoji se od pet međusobno povezanih krugova različitih boja (plava, žuta, crna, zelena i crvena) na bijeloj pozadini. Krugovi su se prvi put pojavili nakon Igara u Stockholmu 1912., kada je pokretač modernih OI, Pierre de Coubertin, taj simbol nacrtao na vrhu pisma jednom kolegi. Prva službena upotreba simbola bila je prilikom proslave 20. godišnjice osnivanja Međunarodnog olimpijskog odbora 1914. godine. Iduće je godine postao službeni simbol Olimpijskih igara, ali se prvi put pojavio tek u Antwerpenu 1920. jer su Olimpijske igre 1916. odgođene zbog rata.

Coubertin je u pismu 1931. objasnio značenje krugova. Izabrao je pet obojanih krugova kao simbol pet naseljenih kontinenata svijeta, pritom računajući Ameriku kao jedan kontinent. Budući da sve države svijeta šalju svoje najbolje sportaše na ovo natjecanje, Međunarodni olimpijski odbor smatrao je da je ujedinjenje pet kontinenata simbol zajedništva i snage bez obzira na boju kože i porijeklo.

Plavi krug predstavlja Europužuti Azijucrni predstavlja Afrikuzeleni Australiju, a crveni Ameriku. Nadalje, Coubertin je istaknuo da svaka od država koje su sudjelovale na Olimpijskim igrama na svojoj zastavi ima najmanje jednu od boja koje se nalaze na službenoj olimpijskoj zastavi. Neki tvrde da, kako je simbol nastao tek nakon petih Olimpijskih igara, pet krugova zapravo predstavljaju pet uspješno održanih Igara.

Svi krugovi zaštićeni su zakonom i ne može ih se koristiti u komercijalne svrhe.

Pripremile odgojiteljice

 Manuela i Gordana

 


 OBILJEŽAVANJE HRVATSKOG OLIMPIJSKOG DANA U SKUPINI SOVICE

U našem vrtiću je i ove godine 11.rujna obilježen Hrvatski olimpijski dan. Dan je posvećen promicanju važnosti bavljenja sportom kao i olimpijskih načela: mira, zajedništva, prijateljstva i tolerancije. Spoznali smo zašto je važno baviti se sportom, kakvi sve sportovi postoje, upoznali smo simboliku olimpijske zastave i krugova te koji se sve sportovi održavaju na olimpijadi.

Cilj obilježavanja olimpijskog dana bio je potaknuti djecu na bavljenje sportom, važnost sportske aktivnosti, poticati zajedništvo među djecom i zadovoljiti dječju potrebu za svim vrstama kretanja te poticati natjecateljski duh.

Našu malu olimpijadu obilježili smo različitim aktivnostima:

  • Skok u dalj
  • Skok u vis
  • Utrkivanje
  • Nošenje male loptice na žlici
  • Potezanje konopa
  • Nogomet

Djeca su samoinicijativno birala sport u kojem žele sudjelovati, a na kraju natjecanja svi su dobili zasluženu medalju za svoj trud i rad.

 

Skupina VRT2

Odgojiteljice: Martina i Sandra