Kroz priču i sliku

ZAVRŠNI IZLET U LIČ: IZLETIŠTE ŠUMSKA BAJKA

 

Ovu pedagošku godinu zaključili smo posjetom izletištu Šumska Bajka u Liču. Zajedno s ravnateljicom i asistenticom Silvijom, proveli smo predivan dan u prirodi. Po dolasku nas je dočekala ljubazna gospođa Renata i ukratko nam predstavila što se sve nalazi na izletištu ( sadržaji za djecu koji se protežu na poprilično velikoj, zelenoj površini, životinje). Nakon kratkog predaha i užine u divnoj prirodnoj hladovini, djeca su igrala nogomet, lovicu, skrivača, koristila razna igrala... Šetali smo i istraživali okolinu te ugledali štrumfove i djeda Božićnjaka kraj kojeg se nalazila poštanska škrinja za pisma. To je kod djece izazvalo veliki interes. Ipak, najveću pažnju dobili su jeleni lopatari i srne koje su djeca imala priliku i hraniti. To ih je jako razveselilo. Zanimalo ih je što jedu, zašto imaju takve rogove, zašto se zovu lopatari, da li su opasni, hoće li ih ugristi dok im davaju kruh za jesti i slično. Vidjeli smo i dvije divlje svinje koje su se u jednom trenu „posvađale“ oko hrane. Djeca su bila pod dojmom te ih je iznenadio njihov izgled i njihova veličina. Neki od njih su se po prvi puta susreli i imali interakciju sa životinjama na ovakav način. Vrijeme nam je jako brzo prošlo i morali smo krenuti nazad put vrtića, no  ostala je lijepa uspomena i sigurno još koji posjet ovom divnom mjestu.

Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Jušići


 BRINEMO O PRIRODI

 

 Dolaskom toplijih dana sve više vremena provodimo na vanjskom prostoru, u proljetnim šetnjama okolicom vrtića i na igralištu. Djeca primjećuju promjene u prirodi: prvo proljetno cvijeće, mladu zelenu travu i prve pupoljke na stablima.

Međutim, osim toga pronalazimo i neke predmete kojima nikako nije mjesto u prirodi: odbačene plastične boce, zahrđale limene, kantice i slično. Toni i Maksim samovoljno započinju sakupljati otpad i odnose ga u kontejner pokraj vrtića. Njihovo ponašanje potaknulo je i ostalu djecu na isto te je tako započela akcija sakupljanja otpada i čišćenja prirode. Potaknuti aktivnostima prilikom obilježavanja Dana planeta Zemlje, kada smo svi zajedno razvijali svijest o očuvanju našega planeta te usvajali znanja o razvrstavanju otpada i recikliranju, na upit mlađe djece: “Zašto oni to rade?” starija djeca odgovoraju: “Da bi naša planeta bila ljepša”.

U suradnji sa učenicima i učiteljicom iz područne škole “Rupa - Lipa” organiziramo akciju sakupljanja otpada koji odlažemo na hrpu i dogovaramo odvoz u reciklažno dvorište.

Kako bi još više uljepšali naše igralište, prekopavamo naš cvjetni vrt i sadimo maćuhice o kojima zatim svakodnevno brinemo zalijevanjem. Na višenamjenskoj spravi uz pomoć mame Anne, koja nam je poklonila tkaninu i porubila rubove, napravili smo kućicu od tkanine i time obogatili dječje igre i aktivnosti na igralištu.

 

Pripremile odgojiteljice i djeca iz Dječjeg vrtića “Rupa – Lipa“


 PROJEKT KUKCI U VRTIĆU JUŠIĆI

 

Nakon što smo vas upoznali s našom pričom o mraviću Mateu iz koje je proizašao projekt o kukcima, sada ćemo vam prikazati niz aktivnosti i poticaja koje su nastale uvažavanjem dječje znatiželje,dječjih inetresa, poštujući prije svega dječje mogućnosti, sposobnosti i afinitete.

 

LABIRINT KUKCI

Poticanje suradničkih odnosa, koordinacije pokreta oko-ruka, poticanje djeteta na rješavanje problema,prepoznavanje pojma broja.

 

DRUŠTVENA IGRA S KOCKOM-KUKCI

Poticanje djeteta na poštivanje pravila igre, poticanje koncentracije i pažnje, poticanje suradničkih odnosa, poticanje prepoznavanja i imenovanja pojma broja (do 6).

 

MEMORI LEPTIRI-poticanje koncentracije i pažnje, poticanje strpljivosti i čekanja na red.

 

KRIŽIĆ-KRUŽIĆ-poticanje koncentracije i strategije rješavanja problema.

 

DRUŠTVENA IGRA S KOCKOM U BOJAMA-BUBAMARE

Poticanje djeteta na poštivanje pravila igre, poticanje koncentracije i pažnje, suradničkih odnosa, imenovanje i prepoznavanje boja, poticanje na strpljivost i čekanje na red.

 

BUBAMARE BROJEVI

Poticanje djeteta na prepoznavanje i imenovanje pojma broja  do 10 te brojanja do 10.

 

BUBAMARE LOPTICE

Poticanje koordinacije pokreta ruku, pažnje i fokusa na loptice,brojanje i pribrojavanje.

 

Na samome kraju, i vi možete provjeriti svoje znanje o kukcima mini kvizom čija su pitanja proizašla iz želje za spoznavanjem i učenjem nečeg novog djece iz cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići:

  1. Koliko nogu imaju kukci?
  2. Pomoću čega leptiri piju cvjetni nektar?
  3. Koliko vrsta leptira leti svijetom?
  4. Može li mrav preživjeti sam?
  5. Kako se zove glavna pčela u košnici?
  6. Koliko puta pčela mora poletiti kako bi nastala jedna bočica meda?
  7. Mrav koji reže lišće zove se...
  8. Zašto bubamara ima točkice?
  9. Koje boje prepoznaju leptiri?
  10. Koliko dana u prosjeku živi pčela radilica?
  11. Koja pčela u košnici nema žalac?
  12. Najopasniji mrav zove se?
  13. Imaju li mravi vojnici jedan mravinjak (jednu kuću)?
  14. Kako se zove mrav koji se nastanjuje u panjevima i trulim stablima?
  15. Mrav je malen pa nosi i mali teret? Da ili Ne?!
  16. Za što mravima služe ticala?
  17. Koji je prosječni životni vijek mrava?
  18. Koja vrsta bubamare je najrasprostranjenija u našim krajevima?
  19. Jedu li mravi krutu hranu?

 

Odgovori:

1.6;2.Rilo;3.24000;4.Mravi funkcioniraju samo zajednički. Pojedinačni mrav nije sposoban razlikovati smjerove u nalaženju izvora hrane. Neke vrste mrava mogu prijeći npr. potok tako da formiraju most držeći se jedan za drugog. Ako u mravinjaku dođe do problema, svi će zajedno raditi najbolje što mogu kako bi riješili problem;5.Matica;6.Za proizvodnju 1 kg meda pčele moraju obaviti u prosjeku između 100.000 i 150.000 pojedinačnih letova;7.Točkice i žarke boje imaju svrhu upozoravanja potencijalnih grabežljivaca da bubamare imaju 'grozan okus';8.Leptiri mogu vidjeti crvenu, zelenu i žutu boju.;9.Pčela radilica u prosjeku živi do 35 dana.;10.Trut;11.Listorezač;12.Vatreni mrav;13.Nemaju, zato jer su u stalnom pokretu. Jedino kad polažu jajašca, vlastitim tijelom stvaraju mravinjak kako bi zaštitili kraljicu i jajašca.;14.Drvodjelja;15.Bez obzira što je sitan mrav može nositi teret 50 puta teži od njega samog;16.Osim za dodire služe im i za mirisanje.;17.4;18.Mrav živi između 45 i 50 dana;19.;20.Sedmotočkasta bubamara;21.Ne, mravi se hrane sokovima i tekućinom koju iscjedi iz hrane.

 

Pripremila djeca i odgojitelji Cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići


 

 MI SMO LOPTICE IZ D.V. MATULJI

 

Imamo našu pjesmicu...

LOPTICE SKOČICE, NISMO VIŠE MALE,

U VRTIĆ 1 SVE SMO VEĆ STALE.

POSKOČILE, DOSKOČILE, NA PRVI KAT SE SMJESTILE

I NOVE PRIJATELJE UPOZNALE.

NAŠE TETE ZADRŽALE, ZAGRLILE, POLJUBILE

I OPET SRETNE BILE.

LOPTICE SKOČICE VESELE,

U NOVU GODINU POSKOČILE I SVIMA SRCE ISPUNILE.

IGRATI SE, UČITI I NAUČITI ŽELIMO SVI

I JOŠ VIŠE POSKOČITI.

 

OD LABUĐEG JEZERA DO SJEVERNOG POLA

Loptice su jednog prekrasnog sunčanog dana ispričale priču „ Labuđi ples.“

Potaknuti sliko-pričom, fotografijama s interneta i kratkim prikazom baleta“ Labuđe jezero“, djeca su pokazala interes za životinje koje žive na Sjevernom polu.

Kroz slikovnice, fotografije i prikaz baleta, djeca su upoznala polarne pingvine i polarne medvjede.

CILJ nam je bio da djeca nauče osnovne karakteristike svake životinje pojedinačno, koje joj je stanište, da upoznaju njihovu obitelj, kako izgledaju i čime se hrane.

Svoje usvojeno znanje i spoznaje Loptice su imale priliku prikazati kroz likovne aktivnosti u različitim tehnikama (rezanje, lijepljenje, otiskivanje, oslikavanje temperom).

Po svom izboru djeca su osmišljavala svoje radove i to ih je jako motiviralo i veselilo za dalje.

Neke od radova djeca su osmislila skupa sa odgajateljima. Izrađivale su se čestitke za Dan zaljubljenih „ Valentinovo.“ ( pingvini)

To je dodatno razveselilo Loptice, jer su svoje radove mogle odnijeti svojim roditeljima.

 

PROJEKT – JEDEMO ZDRAVO

Projekt „Jedemo zdravo“ započeli smo sa osnovama, nazivima obroka koje jedemo u toku dana (doručak, užina, ručak i večera).

Naglasak smo stavili na ZDRAVI DORUČAK I UŽINU (zobene pahuljice i smoothie).

CILJ nam je bio da djeca upoznaju osnovne namirnice, potrebne za jedan zdravi doručak i užinu,da se upoznaju sa izgledom svake namirnice, njezinim mirisom, okusom, teksturom i svim mogućim kombinacijama pripreme kako bi napravili svi zajedno zdrav i ukusan obrok.

Djeca su bila izuzetno zainteresirana jer su samostalno sudjelovala u pripremanju zdravog doručka (zobene pahuljice) i užine ( smoothie). Svi su se dobro najeli i uživali u druženju.

Osim sto smo svi zajedno sjeckali, cijedili, miješali, isprobavali okuse, djeca su imala priliku složiti od plastificiranih fotografija zdravih namirnica svoj tanjur jednog  preukusnog i njamy  zdravog doručka.

U ovom projektu, planirane su bile i likovne aktivnosti. Djeca su izrezivanjem i lijepljenjem fotografija zdravih namirnica osmišljavala svoje zdrave tanjure doručka, užine, ručka i večere.

 

PREDSTAVA „ Zelena priča“

U našem vrtiću gostovao je „STUDIO SUNCOKRET“ sa svojom predstavom edukativnog karaktera o zaštiti okoliša i razvrstavanju otpada „ Zelena priča.“

Lijepo smo ih ugostili i nagradili osmjesima i pljeskom.

Potaknuti predstavom, djeca su bila jako uzbuđena i zainteresirana.  Danima su pričali o tome kako će gledati predstavu.

Pokazivali su interes za sadržaj priče i na temelju toga uz pomoć i podršku odgajatelja, djeca su izradila plakat pod nazivom „ MI ČUVAMO NAŠ OKOLIŠ“.

Kroz ovu priču, CILJ nam je bio naučiti djecu kako čuvati okoliš, brinuti o njemu, a naglasak je stavljen na razvrstavanje otpada  (papir, staklo, plastika, limenke, trulo voće i povrće).

Djeca su sa zanimanjem sudjelovala u izradi plakata, a to smo zabilježili našim fotografijama.

 Pripremile odgojiteljice Nina i Ella

 


 IZLET SKUPINE ZA RANO UČENJE TALIJANSKOG JEZIKA U AKVARIJ U PULI

 

Nakon dugog perioda Covida i raznih izolacija, 29.5.2022.konačno smo se uputili na izlet u Akvarij u Pulu.

Oduševljenje je bilo preveliko. Ne zna se tko je bio uzbuđeniji,  djeca ili mi odgajatelji. U jutarnjim satima iza doručka, zajedno sa skupinom za rano učenje engleskog jezika ukrcali smo se u bus i krenuli put Pule.

Na naše iznenađenje, po prvi puta imali smo „tetu šofericu“. Vožnja do Pule bila je ugodna i jako interesantna.  Svi smo bili jako pristojni i uzbuđeni.

U akvariju su nas dočekale dvije „tete vodiči“  koje su nas vodile i sve nam objašnjavale. Najveće uzbuđenje je nastalo kad smo došli do bazena sa morskim psima. Nismo se mogli nadiviti tim stvorenjima. Prelijepe su nam bile i meduze, koje su svijetlile kao neke lampice u mraku.

Akvarij u Puli je poznat po tome što se koristi kao lječilište za kornjače, tako da smo upoznali kornjače Lukas, Mateo i Mini Koko. Kad budu izliječene, vratiti će ih u more.

Jako nam je bio interesantan bazen sa ražama koje su plesale po površini i mahale nam. Vidjeli smo i opasne pirane sa njihovim strašnim zubima.

Najslađi su nam bile ribice Nemo i Dora.

Nakon dugog razgledavanja bilo je vrijeme za okrijepu i igru. Naigrali smo se u parkiću  i krenuli sretni i zadovoljni kući.

 

Pripremila maestra Ana


KAKO NAJBOLJE ISKORISTITI VANJSKI PROSTOR

 

Svaka vremenska mogućnost boravka na vanjskome prostoru je iskorištena kroz pokret, koji je jedan od najvažnijih aktivnosti za razvoj djeteta. Pokrete smo istraživali kroz mnogobrojne igre i aktivnosti.

S obzirom da u blizini nemamo šumu ni vrt, mi smo mali djelić prirode donijeli na naš balkon, gdje smo sadili i presađivali biljke. Biljke zalijevamo, a one nam daju plodove.

 

Pripremile odgojiteljice Martina i Irena

 


 

SCENSKA LUTKA I DIJETE

 

Lutka je bliska djetetu u svojoj simbolici, što je prilika za neposredniju i bližu interakciju. Omogućuje djeci da se izraze i razvijaju njihove individualne sposobnosti te da razviju potpuno novi, originalan i osoban način komunikacije. Obzirom da se djeca teško izražavaju pomoću govornih vještina i riječi, u radu s lutkom potičemo djetetovu misao, maštu te verbalno izražavanje tijekom igre i omogućavanje slobodnog izražavanja emocija. Posredstvom lutke, mogu se izjasniti vlastiti problemi i uspostaviti vlastita simbolička komunikacija sa okolinom koja mu ujedno omogućuje emocionalnu reakciju neovisno od riječi.

 

KAKO DJECA VIDE NAŠU BAKU MARTU?

Karlo: „Baka Marta čita.“

Lara: „To je baka Marta. Ona čita priče. Možeš s njom sjedit i razgovarat.“

Mila: „To je naša baka Marta. Čita priče i razgovara. Sviđa mi se njena kosa.“

Cvita: „Baka Marta, ona čita priče i još leži i spava.“

Mariel: „Baka Marta čita priče. Ja bi s njom pričao, dobra je.“

Zara: „Baka Marta priča priče i spava. Ja s njom razgovaram. Danas sam joj rekla da sam ljuta.“

Jan: „Ona čita priču. Rekao bi joj da se igramo.“

Marta: „Sviđaju mi se oči. Ona kuha fini ručak i čita priče.“

Gala: „Baka Marta spava i čita. Ima lijepe usne. Ne sviđaju mi se cipele.“

Luca: „Baka Marta čita priče i spava. Sviđa mi se njena kosica i haljina. Papa doručak, ručak i jednu malu bundevu. Sviđaju mi se njena koljena.“

Nika: „Sviđa mi se njena haljina i ništa više.“

Adriano: „Baka Marta čita priče, dao bi joj svoje papuče.“

Rafael: „Baka Marta čita priče. Rekao bi joj da je dobra jer se igramo.“

 

Pripremile odgojiteljice skupine VRT2:

Kristina Borović Čar i Martina Filipović  


 

PROJEKT PČELE

U suradnji s gradskim bibliobusom Gradske knjižnice Rijeka svaka dva tjedna dobivamo nove knjige koje koristimo u radu. Gledajući i čitajući knjige kod djece se razvio interes za razne kukce, a posebno pčele. To nas je potaklo da u sklopu  istraživačkog centra oformimo podcentar posvećen kukcima (djeca i roditelji aktivno sudjeluju donoseći literaturu i  kukce). Kroz razgovore, tekstove, knjige i poučne dokumentarne filmove namijenjene djeci, započeli smo projekt „Pčele.“ Kako smo i same dodatno istraživale, pripremale se i učile o tim čudesnim kukcima da bi što kvalitetnije i bolje približile temu našoj skupini, odlučile smo pozvati u goste „pravog“ pčelara. To je bio nono od djevojčice iz naše skupine, gospodin Robert Raspor koji je član pčelarske udruge „Učka“, Opatija. Pokazao nam je kako izgledaju košnice, od čega se rade, gdje se mogu vidjeti u prirodi te nam je objasnio kako pčele funkcioniraju i organiziraju se u svojim svakodnevnim poslovima. Naučili smo koje sve pčele postoje unutar roja, da li prepoznaju svog vlasnika, koliko imaju očiju, koliko nogu, kako skupljaju nektar, koliko dugo žive i još mnogo toga. Također, objasnio nam je i ulogu pčelara te kako nastaje med. Skupina je sa zanimanjem pratila sve što nam je govorio i pokazivao. Djeca su aktivno sudjelovala u razgovoru i postavljala pitanja, dok je gospodin Raspor strpljivo i detaljno odgovarao. Projekt je još uvijek u tijeku, interes i angažman djece traje i dalje te se veselimo novim spoznajama i dječjim radovima.

Dječje izjave:

Zašto su pčele korisne?

A.B.(5): „ Rade med, pomažu kraljici donoseći joj hranu.“

E.K.(7): „Pomažu ljudima i cvijeću.“

Što smo naučili?

D.Ž.(5): „Kako  se radi med.“

P.T.(7): „Kako miriše saće.“

G.M.(5): „Kako izgleda prava košnica i ona koju pčele same naprave (pletena) i kako umiriti pčele.“

P.F.M.(6): „Kako se međusobno pčele prepoznavaju.“

C.B.(5): „ Čemu  služi pčelinji ples.“

R.K.(5): „ Vrste pčela u roju-radilice, trutovi, hranilice i kraljica.“

      Pripremila djeca i odgojitelji poludnevno/ cjelodnevne skupine Jušići

     


 NAŠ POSJET RODNOJ KUĆI NIKOLE TESLE

Čime smo se bavili ove pedagoške godine? Djeca bi to jednostavno objasnila: igrali smo se se Nikolom Teslom. Odgojno – obrazovno prevedno: tijekom ove pedagoške godine u našoj skupini provodio se projekt Nikola Tesla. A premda se on rodio jedne olujne noći, u naše ruke je jednog sunčanog jutra stigla slikovnica Nikola Tesla: ispred budućnosti, autorice Maje Jerčić, koja nam je u daljnjem radu postala ruka vodilja prilikom stvaranja samog projekta. Djeci je prezentirana slikovnica, a zanimacija za temu je odmah uočena i maksimalno iskorištena. Doprinos ovog velikana za cijeli svijet, a rođenog na našem području, od iznimne je važnosti, stoga nam je bila čast baviti se ovom temom i potaknuti kod djece interes za znanost i njegova životna obilježja. Zaokruživši cjelinu rada, odlučili smo odvesti djecu u Smiljan, rodno mjesto Nikole Tesle. Što su oni tamo vidjeli i kakve su ih emocije i dojmovi obuzeli, provjerite čitajući njihove izvorne izjave.

 

Neo: ,,Svidjeli su mi se eksperimenti. Ono kad smo ja i Adrian držali lampu i onda je zasvijetlilo. I onaj gušter mi se svidio pokraj njegove kuće. I svidio mi se onaj svjetleći pod na tavanu, i prostorije.’’

 

Lorena: ,,Svidjeli su mi se oni štapovi (lampe) i onda je to zasvjetlilo. Svidjela mi se i ona mala struja koja je poletjela u zrak. I onaj krug (motor) što se polako okreće. Lijepa mi je njegova kuća.’’

 

Natalie: ,,Ono igralište mi se najviše svidjelo. Kuća je bijela. U kući je velika televizija (kino dvorana). Hrpu knjigu sam vidjela. Neke su i stare.’’

 

David K. G.: ,,Dvorište je lijepo. Na televiziji smo gledali o Nikoli Tesli. Naučio sam da je Nikola Tesla izumio struju (izmjeničnu struju)!’’

 

David L.: ,,Ona elektrika mi se najviše svidjela, kad je Aria držala onu lampu, i kad smo gledali onaj film. Struju (izmjeničnu struju) je izmislio. Radio je izumio. Da on nije postojao ne bi mogli slušati radio. Kad smo ušli, vidjeli smo kolijevku, unutra je spavao Nikola Tesla.’’

 

Aria: ,,Meni su najzanimljiviji bili njegovi izumi kad smo išli na tavan. I njegov film. Kad smo vidjeli elektriku bio je dobar osjećaj. Malo sam se prestrašila kad sam vidjela struju ali kad se upalilo onda više nisam imala strah. I još mi je bilo zanimljivije kad smo išli na igralište.’’

 

Paola: ,,Svidjelo mi se... Onaj svjetleći pod. I oni projekti i izumi. U kući je bilo puno starih knjiga od njegov tate. On je izmislio onaj kotač koji pokreće veš mašinu, radio i rengen (rendgen). S njim slikaš kosti.’’

 

Branimir: ,,Svidjelo mi se kad smo išli gledat’ onaj mali film. Mala je njegova kuća. Znao sam da je tolika. Nisam se iznenadio. Njegov tata je radio u crkvi pored kuće. I još mi se nešto svidjelo. Kad smo se vozili, vidjeli smo ratne avione. Tesla je htio letjeti. Skočio je s kišobranom da poleti. Pao je i slomio je ruku i nogu.’’

 

Lana: ,,Meni se najviše svidio kotač (motor). On se vrti. Bude u mašini. U kući su bile i stare knjige. Volio je čitati. Njegov tata je radio u crkvi.’’

 

Matea: ,,Išli smo vidjeti kuću od Nikole Tesle. Bijele boje je njegova kuća. Gledali smo film u smeđoj kući. Svidjelo mi se ono svjetlo kad su držali lampu. Mislila sam da će biti glasno. Ali nije bilo.’’

 

Antonio: ,,Svidjelo mi se kad smo se slikali. Kad smo gledali sprave, kad smo približili lampu nekom stroju, ona se upalila i svjetlila. Pokazale su se munje u mraku. Bilo je bučno. Kuća mu je bila stara i imala je jako puno knjiga. Bilo mi je zanimljivo na tavanu kuće. Na podu su svjetlile pločice po kojima smo hodali. Zapamtio sam i veliki brod.’’

 

Korina: ,,Nikola Tesla je imao jako puno knjiga. Bio mi je zanimljiv brod.’’

 

Ivo: ,,Svidio mi se stakleni pod u kući. Bilo mi je zanimljivo kad je teta upalila prekidač pa se stvorio elektricitet. Bio je mrak pa su se vidjele iskre elektriciteta.’’

 

Franka: ,,Bilo mi je jako zanimljivo kad smo bili u maloj drvenoj kućici. Teta je ugasila svjetla i onda se u mraku pojavila iskra. Adrian i Korina su držali štapove, približili su ih prema Teslinom stroju pa su počeli svjetliti.’’

 

Karlo: ,,U kući Nikole Tesle je bilo jako puno knjiga. Jedan kotač se vrtio. Nikola Tesla je izumio te kotače. To su motori koji pokreću autiće. I u mašinama se nalaze ti motori. On je puno čitao po noći. Tata mu je uzeo sve svijeće da ne čita po noći. Nikola Tesla je uzimao vosak i sam je radio svijeće da može čitati po noći. On je sa štapom crtao po pijesku svoje planove i ideje. Volio je skakati. Zamislio je da su ljudi ptice. Htio je letjeti. I onda kad smo bili gore na tavanu, bila je jedna kugla. Onda kad je teta upalila struju, onda je struja udarila u kuglu. Imao je sestru Milku.’’

 

Amelija: ,,Bijela kuća. Yes kuća. Castle was yellow. Castle was big. Tata kuća je bio u dvorac (Amelija opisuje tvrđavu Nehaj koju smo posjetili napravivši pauzu od putovanja u Senju).

 

Katja: ,,Svidjelo mi se što je Nikola Tesla pokušao napraviti besplatnu struju. Napravio je aparat da se vide ljudske kosti (rendgen). U kući su spavali svi u jednoj sobi: mama, tata, brat, sestre i Nikola. Bio je tužan kad se morao preseliti u drugi grad. Sjećam se kad smo gledali film u malom kinu. Vidjeli smo i mali brod.’’

 

Adrian: ,,Bili smo u Smiljanu. Nikola Tesla čitao je jako puno knjiga, zanimljiv mi je bio motor. Ja sam držao jedan bijeli štap koji je upalio kad je bio mrak.’’

 

Lucija: ,,Svidjelo mi se kako se Nikola Tesla popeo na vrh štale i skočio s otvorenim kišobranom. Svidio mi se i filmić. Bio je u nekoj drugoj kući. Njegova kuća je bijela.’’

 

Pripremile odgojiteljice odgojno – obrazovne skupine VRT 7:

Lenka Pavić i Helena Višnić

Asistentica u  skupini: Anita Kinkela

   


 

Osim slušanja i čitanja priča za popodnevni odmor, u našoj skupini djeca priče i osmišljavaju, a tako je i nastala ova o izgubljenom mravu.

Priča o mravu Mateu je intrizično motivirala  djecu  za  istraživanje kukaca iz čega je proizašao projekt „Kukci“ kojeg ćemo vam prezentirati u narednom periodu.

IZGUBLJENI MRAV MATEO

U MALOM MRAVINJAKU ŽIVIO JE JEDAN MALI MRAV...

I ON SE ZVAO MATEO I JAKO JE VOLIO MAMU I TATU. (Sara)

I ONDA JE MALI MRAV IŠAO MALO PROŠETATI U ŠUMU JER JE NAMIRISAO HRANU,JEDAN MUFFIN. (Enea)

KAD JE IŠAO DO TOG MIRISA I KAD GA JE PRONAŠAO, KAD SE VRAĆAO KUĆI SLUČAJNO SE IZGUBIO. (Antonela)

POMIRISAO JE PUT. (Stefani)

IŠAO JE KROZ ŠUMU PREMA MAMI I TATI. (Marijo)

NA PUTU JE SREO JEDNU MAČKU. I ZAMOLIO JU DA GA ODNESE DO MAME I TATE, ALI MAČKA NIJE BILA DOBRA. (Luna)

I ONDA JE MAČKA POČELA LOVITI MRAVIĆA, A ON SE SAKRIO ISPOD JEDNOG MALOG LISTA. (Gabriel)

MAČKA JE SJEDILA I BILA MIRNA PA JE DOŠAO MRAV MATEO I ONDA GA JE IPAK OTPELJALA U SVOJU KUĆU. (Zita)

MAČKA JE PITALA MRAVIĆA MATEA HOĆE LI ČAŠU VODE? (Tomislav)

A ONDA JE DOŠAO ZEKO POLICAJAC. (Erik)

REKAO JE MACI DA MRAVA MORA ODVESTI KUĆI. MAČKA JE REKLA POLICAJCU ZECU DA SE SAMO ZEZALA I DA SE SAMO ŽELJELA IGRATI. (Luna)

MAČKA JE TADA REKLA MRAVU MATEU „HAJDEMO PROBATI NAĆI TVOJU MAMU I TVOGA TATU I MRAVINJAK.” (Antonela)

PA SU HODALI I HODALI PA JE MRAV DOŠAO, VIDIO IZ DALEKA SVOJU KUĆU I VIDIO MAMU I TATU KAKO STOJE NA SVOJOJ KUĆI. (David)

I ONDA JE MRAVIĆ POTRČAO KOD MAME I TATE I VESELILI SU SE ZATO JER JE MRAVIĆ DOŠAO KUĆI. (Sara)

MAČKA KOJA JE DOPRATILA MRAVIĆA KUĆI REKLA MU JE ;”OPROSTI” JER JOJ JE BILO ŽAO ŠTO GA JE LOVILA I PRESTRAŠILA. MRAVUĆA JE ZANIMALO KAKO SE MAČKA ZOVE,A MACA MU JE REKLA:”ZOVEM SE BRKICA” I OTIŠLA JE NATRAG KOD SVOJE GOSPODARICE. (Luna)

I KADA JE MAČKA OTIŠLA SVI SU ZAJEDNO IŠLI NA SLADOLED (Sara) U SLASTIČARNICU NJIHOVOG MRAVINJAKA. JELI SU ŠARENI SLADOLED OD NAJFINIJIH MRVICA ŠUMSKOG VOĆA...

Pripremila djeca i odgojitelji cjelodnevne skupine Jušići

  


 IZLET BRGUJSKIH I BREŠKIH VRTIĆARA

Nakon popuštanja epidemioloških mjera, vrtićke skupine Dječjeg vrtića Veli Brgud i Brešca uputile su se na cjelodnevni izlet u Rijeku. Nakon niti pola sata vožnje iz Velog Brguda stižemo u Astronomski centar Rijeka (prvi i jedini astronomski centar u Hrvatskoj koji objedinjuje zvjezdarnicu i planetarij) gdje će djeca otkriti tajne svemira i osnove astronomije. Kroz planetarij koji putem digitalne tehnologije prikazuje simuliranu sliku svemira, naši istraživači upoznaju se sa Sunčevim sustavom kroz projekciju animiranog filma „Putovanje male zvijezde“ nakon čega slijedi zabavno predavanje o Sunčevu sustavu gdje su sudjelovala djeca skupine „Zvrkići“.

Nakon što smo stekli nova znanja o svemiru i Sunčevu sustavu odlazimo na Trsatsku gradinu uživati u pogledu koji se prostire na grad Rijeku. Ono što je dodatno zainteresirano vrtićare je Trsatski zmaj o kojem smo prethodno čitali slikovnicu. Djeca su mogla vidjeti pećinu u kojoj je živio Trsatski zmaj te njegov kip koji gleda na grad Rijeku. Na putu prema autobusu prolazimo kroz Trsatsko svetište i perivoj gdje su djeca imala priliku vidjeti crkvu Gospe Trsatske i skulpturu pape Ivana Pavla II.

 Izlet završavamo u Udruzi Pegaz. Program i sadržaj koji smo prethodno dogovorili vidno je veselio djecu koja su cijeli izlet iščekivala jahanje konja. Osim jahanja konja djeca su uživala u prirodi kojom smo bili okruženi. Ovdje se nalazio i prostor s klupicama gdje su djeca ručala te dječje igralište kojeg nisu propustili istražiti. Puni dojmova vratili smo se u naš vrtić, nimalo umorni i željni novih avantura, uzbuđenja i lijepih uspomena.

Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Brešca i Dječjeg vrtića Veli Brgud

  


 

ŠTO JE NOVOG U RUKAVCU ?

 

Na poziv Udruge umirovljenika Općine Matulji u Društvenom domu Rukavac organizirana su druženja djece i umirovljenika u sklopu Projekta međugeneracijske suradnje.

Djeca i odgojiteljice područnog vrtića Rukavac s nestrpljenjem čekaju svaku srijedu i vesele se pričanju priča i pjesmica na čakavštini, kuhanju i pripremi kolačića, vježbanju, plesu...

Uoči Uskrsa, uz pomoć none Eni izrađivali smo čestitke, a potom smo u dvorištu imali potragu za uskršnjim jajima. Teta Marinka pripremila je ukusne fritulice i čaj za okrjepu.

U dobrom društvu vrijeme uvijek proleti te smo malo tužni kad dođe vrijeme povratka u vrtić, ali opet se veselimo jer znamo da će sljedeća srijeda brzo doći, a tako i nova iznenađenja koja nam spremaju naši "penzići".

Pripremile odgojiteljice Dječjeg vrtića Rukavac,

Sandra Bastijančić i Tihana Frlan

 


 BRINEMO O PRIRODI

Dolaskom toplijih dana sve više vremena provodimo na vanjskom prostoru, u proljetnim šetnjama okolicom vrtića i na igralištu. Djeca primjećuju promjene u prirodi: prvo proljetno cvijeće, mladu zelenu travu i prve pupoljke na stablima.

Međutim, osim toga pronalazimo i neke predmete kojima nikako nije mjesto u prirodi: odbačene plastične boce, zahrđale limene, kantice i slično. Toni i Maksim samovoljno započinju sakupljati otpad i odnose ga u kontejner pokraj vrtića. Njihovo ponašanje potaknulo je i ostalu djecu na isto te je tako započela akcija sakupljanja otpada i čišćenja prirode. Potaknuti aktivnostima prilikom obilježavanja Dana planeta Zemlje, kada smo svi zajedno razvijali svijest o očuvanju našega planeta te usvajali znanja o razvrstavanju otpada i recikliranju, na upit mlađe djece: “Zašto oni to rade?” starija djeca odgovoraju: “Da bi naša planeta bila ljepša”.

U suradnji sa učenicima i učiteljicom iz područne škole “Rupa - Lipa” organiziramo akciju sakupljanja otpada koji odlažemo na hrpu i dogovaramo odvoz u reciklažno dvorište.

Kako bi još više uljepšali naše igralište, prekopavamo naš cvjetni vrt i sadimo maćuhice o kojima zatim svakodnevno brinemo zalijevanjem. Na višenamjenskoj spravi uz pomoć mame Anne, koja nam je poklonila tkaninu i porubila rubove, napravili smo kućicu od tkanine i time obogatili dječje igre i aktivnosti na igralištu.

Pripremile odgojiteljice i djeca iz Dječjeg vrtića “Rupa – Lipa“

 


 NAŠ PRVI PIKNIK

Projekt „Proljeće” skupina Jaslice 1 područnog vrtića Brgud odlučila je započeti prvim odlaskom na piknik. Vrijeme nas je poslužilo i zaputili smo se do obližnje livade na Brgudu. Ponjeli smo voće, vodu, lopte, vreće za smeće i deku. Djeca su cijelim putem do livade istraživala razne biljke i životinje. Gledali smo kuće i osluškivali pjev ptica. Najviše pozornosti djeci  je privuklo šuškavo lišće pod nogama koje su rado dirali, igrali se njime, bacali ga u zrak. Uz igru i zabavu djecu smo poticali i da uočeno rasuto smeće u prirodi odlažu u vreće za smeće. Slobodnim kretanjem livadom, bacanjem  lopte te igrom lovice užitak je bio još veći.  Samoinicijativno, djeca se primaju za ruke i pjevaju pjesmicu „Ringe ringe raja”.  Umorni, ali puni doživljaja i bogatiji za jedno iskustvo, vratili smo se u vrtić na ručak  i  pod velikim dojmom zaključili  da ćemo, prateći dječji interes, takav izlet rado ponoviti uskoro. Boravkom u prirodi razvijamo životno – praktične i radne aktivnosti te također pridonosimo cjelokupnom djetetovom razvoju.

Odgojiteljice Irenea i Matea

  


 

FESTIVAL ZNANOSTI RIJEKA 2022.

RADIONICA “škARTi”

 

Dana 4.5.2022. posjetili smo Dječju kuću Rijeka u kojoj se održavao Festival znanosti. Festival znanosti cjelotjedna je manifestacija s ciljem senzibilizacije javnosti na značaj znanosti, predstavljanja znanosti na popularan i zanimljiv način te povezivanje javnosti, mladih, znanosti i medija. Njihova ovogodišnja tema je bila ŽIVOT.

Odlučili smo sudjelovati na  njihovoj  radionici “ŠkARTi” jer se nadopunjavala na  aktivnosti, ideje i promišljanja koje smo započeli obilježavanjem dana planete Zemlje.

REDUCE, REUSE, RECYCLE riječi su koje smo često koristili posljednjih mjesec dana. Na radionici su djeca imala priliku od korištenog materijala (otpada) napraviti zanimljivu i zabavnu igračku.

I tako su od korištenog papira, kartona i kovanice uz dječju maštovitost, kreativnost i spretne ruke nastali šareni i posebni ZVRKOVI.

“Reduse, reuse, recycle

These are words we know

We have to save our planet

So we can live and grow.”

Kako nam je bilo pogledajte na fotografijama.

 

Skupina za rano učenje engleskog jezika

Teachers

 Ivana i Andrea

 


 

 DAN PLANETA ZEMLJE

Povodom "Dana planete Zemlje" 22. travnja, provedena je zajednička likovna aktivnost 1. i 2. jasličke skupine. Do suradnje je došlo zbog smanjenog broja djece u obje skupine.

Prije započete aktivnosti djeci smo postavili pitanje:

"Kako se zove naš planet" ?

Dobili smo zanimljive odgovore…..

 

Matija: Naš planet se zove Hrvatska.

Dora : Dora… :)

David : Tata mi je reko' ovako, H'vatska, H'vatska! :)

 

Prije započete aktivnosti djeci su prikazane fotografije planete Zemlje, te ih je svako dijete dobro "proučilo".

Koristila se bijela, zelena i plava tempera. Također, ponuđene su bile i spužvice manjih formata kojima su djeca otiskivala boju po papiru koji je bio izrezan u obliku planeta Zemlje.

 

Djeca su pokazala veliki interes za ovakav oblik suradnje, te ćemo je zasigurno provoditi i u nadolazećim aktivnostima.

Tekst pripremile odgojiteljice Anja i Monika


 BOJE, BOJE ŠARENE

Boje unose šarenilo u naš život. Svuda su oko nas, uveseljavaju naše živote.

Učenje o bojama, odnosno njihovo klasificiranje i imenovanje, započinje već u jasličkoj skupini. Sve se to naravno radi kroz igru i zabavu. U tu svrhu izradile smo mnoštvo poticaja koji djecu motiviraju na igru kroz koju uče o bojama. Istovremeno razvijaju krupnu i  finu motoriku, koordinaciju oko-ruka, pažnju, koncentraciju, pamćenje, bogate rječnik novim riječima, uče se suradnji i dogovoru, razvijaju osjećaj za glazbu i likovni izričaj.

 

Plavo nebo iznad naših glava,

Ispod nogu zelena je trava,

žuto je sunce, oblaci su bijeli,

Krovovi na kućama crveni su cijeli.

Boje, boje šarene,

Volimo ih svi,

S njima nam je ljepši svijet,

I veseliji...

Pripremile odgojiteljice Sandra i Manda


TRI LEPTIRA

 

Djeca 1. jasličke skupine vole provoditi svoje dane na vanjskom prostoru dječjeg vrtića Matulji. S dolaskom najdražeg nam godišnjeg doba, proljeća, jasličari opažaju i promatraju različite vrste biljaka i malih životinja koje se tamo zateknu. Posebnu pažnju, pobudio je jedan žuti leptir koji je sletio na naše dvorište. Djeca su veselo promatrala leptira koji je letio s cvijeta na cvijet.

Kako bi se nastavio dječji interes prema ovoj predivnoj životinji pronašle smo zanimljivu priču "Tri leptira", primjerenu djeci jasličke dobi. Tijekom interpretiranja priče koristile smo zvučne i vizualne efekte. U pozadini smo putem prijenosnog zvučnika pustile melodiju zvukova iz prirode, te smo priču popratile fotografijama leptira, cvjetova, te ostalih likova koji se spominju u priči. Tijekom ove aktivnosti razvijale smo dječju pažnju, te poticale zajedništvo među djecom. Djeca su oduševljeno slušala priču i svaku fotografiju pregledali s oduševljenjem.

Nakon priče djeci su postavljena poticajna pitanja na koja su vrlo rado odgovarala. U nastavku je spomenuta priča koju zajedno sa svojom djecom možete pročitati te pitanja koja im nakon priče možete postaviti kako biste bili sigurni da su priču razumjeli.

 

TRI LEPTIRA

Bila tri leptira, tri prijatelja. Bijeli, žuti i plavi.

Dok je sunce sijalo tri leptira letjela su veselo od cvijeta do cvijeta i sisala slatki sok. Odjednom oblak prekrije sunce, vjetar počne puhati, kiša padati. Leptiri brzo dolete svojim kućama, ali su vrata na njihovim kućama bila zatvorena. Mame su nekud otišle i zaključale vrata tako da ni jedan leptir nije mogao ući u svoju kućicu i skloniti se od kiše. Tri leptira polete do bijele tratinčice i zamole je: „Tratinčice bijela primi nas u svoju kuću da ne pokisnemo“. Tratinčica odgovori: „Primam samo bijelog leptira jer je on bijele boje kao i ja, a žutog i plavog neću“. Tri leptira, tri prijatelja složno odgovore: „ Kad nećeš primiti sve nas idemo dalje,više volimo zajedno pokisnuti nego prijatelja izgubiti.“ I svi zajedno dolete kod žutog maslačka i zamole ga: „Maslačak žuti primi nas u svoju kućicu da ne pokisnemo“. Maslačak odgovori: „Primam samo žutog leptira, jer je on žute boje kao i ja, a bijelog i plavog neću“. Tri leptira, tri prijatelja složno odgovore: „ Kad nećeš primiti sve nas idemo dalje, više volimo zajedno pokisnuti nego prijatelja izgubiti.“ Tri leptira, tri prijatelja letjeli su dalje i tako doletjeli do plave potočnice. Priđu joj blizu, sasvim blizu i zamole je: „Potočnice plava primi nas u svoju kuću da ne pokisnemo“. Potočnica odgovori: „Primam samo plavog leptira, jer je on plave boje kao i ja, a bijelog i žutog neću“. Tri leptira, tri prijatelja složno odgovore: „ Kad nećeš primiti sve nas idemo dalje, više volimo zajedno pokisnuti nego prijatelja izgubiti.“ Sunce je čulo i vidjelo kako se tri leptira, tri prijatelja vole, i odluči rastjerati oblake, umiriti vjetar i jako, jako zasjati. Posušila su se krila leptira i oni su opet zajedno letjeli od cvijeta do cvijeta i sisali slatki sok.

Njemačka narodna priča

 

1. Koliko je bilo leptira?

2. Koje boje su bili leptiri?

3. Kako se zove bijeli cvijet?

4. Kako se zove plavi cvijet?

5. Kako se zove žuti cvijet?

6. Zašto je sunce odlučilo pomoći leptirima?

7. Na koji način je sunce pomoglo leptirima?

 

Nakon spomenute priče uslijedile su i likovne aktivnosti na temu "Leptir", koje se mogu vidjeti na fotografijama u nastavku.

Neki od radova, izloženi su na našim panoima, ispred sobe 1. jasličke skupine.

Odgojiteljice 1. jasličke skupine, Anja i Monika

 


 IZLET U RUPU

U sklopu akcije „Zasadi drvo ne budi panj“ ove smo jeseni posadili stablo javora kojeg smo uzgojili u vrtiću iz sjemenke javora iz našeg dvorišta.

Krenuli smo posjetiti naše stablo i vidjeli kako napreduje u prirodi.

Što smo pronašli?

Naše je stablo manje nego prije. Kako to?

Lovac iz lovačkog društva „Lisjak“ Kastav, koji nas je ugostio u lovačkoj kućici, objasnio nam je da su mu vrh pojele gladne srne. Ali javor još uvijek ima jedan pupoljak pa se nadamo da će opstati.

Djeca navikla na istraživanje odmah su krenula u akciju. Pronalaze u okolišu tragove srna, nepoznate tragove za koje pretpostavljaju čiji bi mogli biti. Možda divlja svinja, medvjed…

 Pronalaze čeljust neke životinje. Pretpostavljaju čija bi mogla biti.  Pronalaze bijelu vunu te zaključuju da su možda to bile i ovce.

Počinju istraživati i biljke. Uočavaju pupove na stablima, pronalaze proljetno cvijeće. Uz igru i zabavu kreću istraživati padinu do livade trčeći i kotrljajući se niz nju. Primjenjuju usvojena znanja kako opstati u prirodi.

Sakupljaju grančice i pokušavaju upaliti vatru trgajući grančicu o grančicu. Zamjećuju u prirodi i neke predmete koji tu ne bi trebali biti. Organiziraju se u skupine malih ekologa te vrijedno čiste šumu od plastičnih boca i vrećica.

Izlet smo završili druženjem u Dječjem vrtiću Rupa gdje smo se poigrali i počastili s novim prijateljima.

                                                                                    Odgojiteljice 5. vrtićke skupine:

                                                        Anica Bošnjak,

Andrea Host Raspor

Stella Čorak

 

                                                                                       Odgojiteljice 6. vrtićke skupine:

                                                         Dragica Grgurić

 Gordana Činko

                                  


   PROJECT “PETS”

Aktivnostima vezanim uz  kućne ljubimce  započele smo potaknute interesom djece prema svojim kućnim ljubimcima te iskazivanju ljubavi i načinima zajedničke igre. Slikovnica  “The great pet sale” M. Inkpen bila je prvi kontakt s mogućim različitim vrstama životinja kućnih ljubimaca, nakon nje usljedile su još mnoge druge. Jedan od osnovnih ciljeva projekta bilo je stjecanje novih saznanja o životinjama kao kućnom ljubimcu, briga i odgovornost prema njima. Djeca su prvo pričala priče iz vlastitog doma, zatim se su proširili i donositi  fotografije svog ljubimca, tako smo imali priliku bolje upoznati mačke, pse, ribice, činčile i kornjače. Svaki smo tjedan posvetili drugom kućnom ljubimcu i tome pridružili odgovarajuću priču, pjesmicu ili recitaciju na stranom jeziku osim toga učili smo o njihovim životnim navikama, hranjenju te djelovima  tijela putem različitog pedagoški neoblikovanog materijala (kartonske kutije, pijesak, slamčice, plastične čaše, novinski papir...).

Djeca su sama donosila razne enciklopedije i knjige a kada je bilo potrebno koristili smo i video edukacijski materijal. Stvaralačko istraživanje te izražavanje djece svakodnevno se provodilo po centrima prema interesima djece. Tako se nastali centri ; “Pet shop”, centar “Turtle”, “Move like an animal”... u okviru projekta posjetili smo i Aquarium Pula.

U projekt su bili uključeni i roditelji koji su nam pomogli u realizaciji projekta. Thank you!

Za one koji još uvijek nisu sigurni a razmišljaju o kućnom ljubimcu prilažemo članak “Uloga kućnih ljubimaca u razvoju djeteta”.

https://hrcak.srce.hr/file/261929

 Skupina za rano učenje

engleskog jezika,

teachers;

Andrea i Ivana

 


 DRAGA NAŠA ZEMLJO....

 

„Priroda je jedina knjiga koja na svim listovima nudi mnogo sadržaja.”- Goethe

 

Dan planeta Zemlje u vrtiću Jušići obilježili smo različitim aktivnostima među kojima su i poruke djece te likovni izričaj sa željama za rođendan našoj planeti.

 

Izjave djece:

 

Melissa: „Želim da more bude čisto, još san otela da planet voli mene.”

Erik: „Želim joj sretan rođendan.”

Ana: „Budi lijepa i želim da svi budu dobri prema njoj.”

Elena: „Hoću da planeta bude dobra i da joj bude lijepi rođendan.”

Katarina: „Želim da joj pošaljem jedno veliko srce i da ljudi ne bacaju po njoj smeće nego u kantu za smeće.”

Marijo: „Sretan rođendan!”

Paola: „Želim da se lijepo provede za svoj rođendan.”

Alex: „ Budi lijepa i sretna.”

Katja: „ Budi dobra i sretna i da nema smeća.”

Duje: „ Želim da bude lijepa i ponosna i da se po njoj ne baca smeće.”

Magdalena: „Želim da nema smeća.”

Nika: „Želim da bude čista.”

Gabriel: „Sretan rođendan!”

Antonela: „Sretan rođendan. Ljubim te.”

Pripremila djeca i odgojitelji Dječjeg vrtića Jušići


 POZIV NA IZLOŽBU PROJEKTA NIKOLA TESLA

 


 MI SMO MALI MEDENJACI

Gotovo već od prvih dana boravka djece u skupini  uočen je veliki interes prema glazbi i to u svim oblicima.

Stoga u našoj sobi od ranih jutarnjih sati mogu se čuti veseli zvukovi raznih dječjih pjesmica, brojalica, glazbenih priča, a posebno nam je zanimljiv lik Čupka koji nam pjeva mnogo veselih i poučnih pjesmica i unosi veselje među nas. Djeca veoma pozitivno reagiraju na svaku pjesmu pjevanjem pojedinih dijelova, riječi ili rečenica, te izvode jednostavne pokrete ručicama i nožicama. Kada se svi uhvatimo za ruke  stvorimo veliki i rasplesani krug koji se kreće uz ritam veselih nota.  Stvarno smo slatk, baš kao mali medenjaci.

Tako je i nastala ideja da stvorimo našu pjesmica u kojoj smo glavni likovi naravno mi... Mali medenjaci.

A sada i vi dragi roditelji, sa svojim malim medenjacima, zapjevajte našu pjesmicu.

 

Mi smo mali medenjaci,

djevojčice i dječaci.

Zapjevajmo sada svi,

medenjaci to smo miiiiiii.

                                                                                                              Odgajateljice  Mariza i Sandra


 VRTIĆKE  „ PUSNE UŽANCI“

 

Njegovanje tradicije  „pusneh užanci“ neizostavan je dio programa Dječjeg vrtića Matulji.

Tradicijske vrijednosti našeg kraja unose se, isprepliću, bogate i čine radosniji boravak djece u vrtiću. Poštujući tradiciju i kulturu kraja iz kojeg dijete dolazi organizirali smo VRTIĆKU SMOTRU ZVONČARA.

U zajedničkom zvončarskom kolu našli su se:

LUKA BABIĆ zvončar Vlahov breg- Korensko

MARKO GRŽIN brežanski zvončar

JAKOV PLEŠA mučićev zvončar

FRAN PERKOVIĆ halubajski zvončar

Zvonjava zvona odzvanjala je hodnicima i na  vanjskom prostoru.

Zvončari su zvonili i veselili djecu.

Na čelu povorke bio je majista LEON MUSTAČ, a sve je vodio kapo  SVEN BARIŠIĆ.

Uz zvončare  u povorci su išle maškare i jajari(-ce): LEONA BANOVIĆ, NIKOL  JOSIPOVIĆ, VITA GAL, LORA PERAN I KARLA ŠIMUNOVIĆ te ostala djeca.

     Kako nam pandemija ne dozvoljava ni ove godine „pobiranje jaja“ po Matuljima vrtićke skupine 4 i 7 odlučile su posjetiti Rukavačke zvončare  na Pusni pondejak u tradicionalnom ophodu po Kućeloven komune te im se pridružila i skupina za rano učenje engleskog jezika.

I krenuli smo iz centra Rukavca prema Črnčićima a treća skupina krenula je za zvončarima iz mjesta Kućeli od kuda i kreće pohod prema Rukavcu.

Bili smo uporni savladati veeeeliki uspon.

Ali isplatilo se…na vrhu uspona predivan pogled na Matulje, more i na  daleke neke nepoznate gore.

Dok smo čekali zvončare igra nam je bila neizostavna.

Ponovno smo se prisjetili „ ringe ringe raja“.

A tek priče…..mislimo da smo pronašli kućicu Ivice i Marice te sklonište vještice.

Vjerovali smo da je u vremenu naše posjete spavala…..

I napokon!

Prvi susret.

I to „ z vražićen i jajarima“.

A iza njih kolona malih i velikih Rukavačkih zvončara.

Bili smo u njihovom ophodu od Črnčića do Rukavca.

Posjeta se ne bi realizirala da nije  bilo srdačne dobrodošlice i gostoprimstva obitelji Đanić, mame i tate Nea iz Črnčića.

Najljepša im hvala!

Povratkom u Rukavac posjetili smo Zvončarsku muzejsku zbirku. Udruga umirovljenika Općine Matulji ugostila nas je u svom prostoru u Domu Rukavac.

Velika im hvala na toplom čaju i finim fritulama! Uživali smo!

I na kraju ove štorije.

Svaki petak  u vrtiću uživali smo u maskiranom plesu.

                                                                                                                 Pripremila odgojiteljica:

                                                                                                                          Mirjana Šepić


 OD MALIH NOGU...

U maškarano doba nezaobilazno je maskiranje i feštanje koje se u našim krajevima uči i njeguje već od malih nogu. Tako je i svaki petak u jasličkim skupinama (Jaslice 3 i Jaslice 4) bilo zabavno i nasmijano. Iz spremnih vrećica izvlačili smo razne kostime, pogađali o kojoj se masci radi, oblačili se i zajedno plesali i veselili. Pa su tako jasličkim sobama prošetali i zaplesali kauboji, pčelice, anđeli, leptiri, bubamare, princeze, krokodili, superjunaci, gusari, vragovi, vještice i razne životinjice. Naši su se kuhari pobrinuli da ne nedostaje i važan dio tradicije, najfinije fritulice za poslastiti se nakon napornog  plesa i veselja. Maškarani period obilježili smo i likovnim aktivnostim gdje smo raznim tehnikama izrađivali maske, facole i krabujosnicu, a našim likovnim djelima sudjelovali smo i u izložbi koja je bila postavljena u „Galerijici“ Matulji.


 NASTAVAK: Vrtićka pusna izložba

Dio izdvojenih radova sa "VRTIĆKE PUSNE IZLOŽBE"  koja je bila postavljena u Galerijici Matulji sada možete pogledati u prostorima Zdravstvenog centra Matulji.

“...DA SE NE ZATARE I DA JE VESELO...”


VALENTINE'S  DAY

 

 Skupina za rano učenje engleskog jezika na prigodan je način započela sa obilježavanjem Dan zaljubljenih – Valentine's day;

  dan ljubavi I sreće koji se obilježava 14. veljače.

 

Započeli smo tjedan slikovnicom “All by Myself” autor: Ivan Bates koja je potakla djecu na razgovor o ljubavi, prijateljstvu I dobrim djelima. Nastavile su se različite aktivnosti koja su djeca osmišljavala sama ili u dogovoru sa odgajateljicama. Djeca su najviše uživala pripremajući srca od tijesta, svojim najdražim osobama dok je pjesmica “5 little hearts” poslužila kao poticaj za pripremu igrokaza.

 

Na pitanje “What is love?” djeca su odgovorila:

 

-          Love you

-          I like you

-          I like to play with you

-          I will give you flowers

-          I am happy with you

-          Friend

-          I love you my friends

-          I like to read story with you

-          I like to help my friend

-          When you share

 

“There is only one happiness in this life, to love and be loved.”

George Sand

 

 Odgajateljice

iz skupine za rano učenje engleskog jezika:

Andrea I Ivana

  


VRTIĆKA PUSNA IZLOŽBA

Dečji vrtić Matuji va Galerijice ima veselu pusnu  izložbu!!!

Dečji vrtić Matuji  ni samo vrtić pul Matuj,

aš su to  i vrtići v Rukafce, pul Jušić, na Brešceh, na Brgude, v Rupe-Lipe i na  Munah.

Saki vrtić živeje  z  tradicijun  i  kulturun  kraja va  ken   je, a se to morete va  izložbe videt.

Pust „ Zabranko“ ki je tamo zložen kriv je ča više ne hodimo na maškarane povorki i na smotri zvončari.

Izložba će nas spametit  kako  j'  to užalo  bit, pred  dvajset let i ko više.  

Likovni radi naše dečini  i zložene  pusne  monturi  pokazat te se naše maski kada smo sako leto  va maškare šli.

Nismo pozabili zvončari!

Okol njih  čuda smo dela  imeli.

Si zvončari  našega  kraja   smo storili: rukavačkega  na pust, zvonejskega , brgujskega, mučićevega, brežanskega, zvončara  Frlanije, Korenskega  i  Vlahovega brega i zvončari Mun i Žejan.

Ahtajte se,

neće Van bit žal,

aš izložba dura do 11. febrara 2022. leta.

                                                                                                                                  Parićala odgojiteljica:

                                                                                                                                       Mirjana Šepić

 Litrati z otpiranja izložbi.

  


 PROMEHS

Promicanje mentalnog zdravlja u školama/vrtićima

 

PROMEHS – kurikulum usmjeren k promicanju mentalnog zdravlja u vrtićima i školama. Cilj projekta bio je unaprijediti mentalno zdravlje djece, učenika, odgajatelja, učitelja i nastavnika te podržati napore spomenutih sudionika kako bi se promocija mentalnog zdravlja integrirala u nacionalne i međunarodne politike. Mentalno zdravlje stanje je dobrobiti u kojem pojedinac ostvaruje svoje sposobnosti, uspješno se nosi sa svakodnevnim izazovima, djeluje produktivno i plodno te daje doprinos svojoj zajednici (WHO, 2005.,str.12.)

Dječji vrtić Matulji sudjelovao je u stvaranju poveznice između istraživanja i prakse s ostalim vrtićima, osnovnim i srednjim školama u Primorsko-goranskoj županiji u organizaciji Učiteljskog fakulteta u Rijeci, Sveučilište u Rijeci u razdoblju od protekle dvije godine.

Više:

https://www.ufri.uniri.hr/hr/naslovnica/14-hr/naslovnica/3887-medunarodni-znanstveni-istrazivacki-i-strucni-projekti.html

 

Ovom se prilikom zahvaljujem djeci i njihovim roditeljima na uključenosti i angažmanu te Učiteljskom fakultetu u Rijeci na pozivu za sudjelovanje u provedbi projekta.

 

Odgajateljice;

Ivana i Nikolina

Pedagoginja;

Kolinda

  


 

SLIKOVNICA DARWINOVACA

 

     Četvrta vrtićka skupina prijavila se svojim radom na Javni poziv za poticanje čitanja u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj, a u svrhu razvijanja čitalačke pismenosti  te  poticanje djece i mladih na aktivno i kritičko čitanje.

Radovi djece trebali su nastati iz pročitanih knjiga s područja :

1)      Popularne znanosti

2)      Održivog  razvoja

Na izradu slikovnice došli smo na ideju iz razloga što volimo istraživati u prirodi te svakodnevno listajući slikovnice stvaramo vlastite priče.

Iz slikovnica „Najbogatiji vrabac na svijetu“ i „ Razbojnik sa žutom pjegom“ te dječjeg  priručnika „Darwinovim stopama“ stvorili smo svoju slikovnicu s napisanom pričom na književnom jeziku  i čakavskom narječju.

Uživajte  u slikovnici!

Poručuju  Vam  Darwinovci                                                   

                                                                                                       Pripremile odgojiteljice vrtićke 4:

                                                                                                  Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


 

BRGUJSKA BOŽIĆNA ČAROLIJA

 

Pripremajući se za nadolazeće blagdane, cijeli mjesec prosinac provodili smo u brojnim aktivnostima kojima smo poticali zajedništvo, suradnju, podršku i prijateljstvo. Upravo „Svečanost svjetiljki” bila je jedna od takvih aktivnosti. Naime, zajedničkom šetnjom Velim Brgudom tražili smo skrivene patuljke. Pri tome su nam poslužili i lampioni koje su djeca samostalno oslikala. Svečanost smo započeli prstovnom igrom i plesom patuljaka za kojeg su pjesmu snimile odgojiteljice. Uslijedila je potraga za patuljcima nakon koje smo se okrijepili toplim čajem i keksima uz prigodne božićne pjesme.

Roditelji su sam pomogli pri nabavci materijala, snimanju pjesme i izradi patuljaka na čemu im se  ovim putem zahvaljujemo. Nadamo se da će se u duhu zajedništva, ljubavi, mira, topline i radosti nastaviti i nadolazeća godina.

Zahvaljujemo se i Mjesnom odboru na ostvarenoj suradnji i nabavci prozirnih kuglica, koje smo ukrasili dječjim radovima i dobrim željama djece.

 


 NAJ „RAZVOJNA PIRAMIDA“

 

Dječji vrtić Matulji prijavio se na natječaj biranja naj „Razvojne piramide“.

Natječaj je objavljen na službenoj stranici KoHo pedagogije a glasovati se moglo na FB stranici KoHo pedagogije. Uz naš vrtić na natječaj je bilo prijavljeno još 12 vrtića iz Hrvatske i regije.

Ovim se putem zahvaljujemo svima koji su glasovali za nas.

Sudjelovanjem u natječaju osvojili smo 5 pristupa edukacijama.

 

Pedagoginja:

Kolinda Vučinić

 


 

ŠETNICOM CARMEN SYLVE DO OPATIJE

 

     Krenuli smo u novo istraživanje, u novi doživljaj. Što sve možemo otkriti  na povijesnom šumskom šetalištu?

Jesmo li možda napredovali u hodanju, u promatranju , u prepoznavanju……

Već na početku bilo je zanimljivih pitanja o tome kad ćemo stati, kad ćemo jesti, kad ćemo sjesti.., ali svi su nas iznenadili.

Iznenađenje je bilo u primjeni stečenog znanja iz vrtića . Zapažena je ptica kos na poučnoj tabeli , a praćen jen  je i njezin boravak kroz cijelu šetnicu i u Opatiji.  Pronađena je i šparožina koja je nastala od šparoge.  

Eko vrtićari vodili su raspravu da li se može kora banane ili mandarine ostaviti u šumi. Bilo je i za i protiv teorija, ali svi su se na kraju složili da se kora brzo raspada te je zbog  toga razgradiva u šumi.

Zanimljivo je bilo primijetiti da su djeca pokazala interes za sadržajem koji je napisan  na svakoj poučnoj tabli. Međusobno su stvarali i izmišljali vlastite priče o povijesnim događajima koji su opisani .

I konačno smo stigli na fritule,  na Advent u Opatiju.

Oduševili su nas patuljci, snjegovići, orašari, kuglice, lampice, ma zapravo sve.

Uživali smo!

                                                                                                              Pripremile odgojiteljice vrtićke 4:

                                                                                                       Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

 


 MIKULA VA VRTIĆE...

 

Va vrtiće smo čuda tega delali i  parićevali se za blagdan Svetega Mikuli…

„ SVETI MIKULA, BILI SMO DOBRI.

LEPO TE PROSIMO KALCETI OBAJDI

I ČA GOD LEPEGA VA NJIH NAN PUSTI“

…i obašal jih je!

 

 U petak popodne pripremili smo svoje papuče  i jedva čekali ponedjeljak ujutro. Stigavši u vrtić, razveselili smo se darovima svetoga Nikole.

Svako dijete Dječjeg  vrtića Matulji dobilo je dar. Po tradiciji malo slatkoga i naranču i još malo pribora za predškolu, puzzli, balona kao i  boca za vodu sa logom vrtića. Sv.Nikola zna da smo mi eko vrtić sa zlatnim statusom,  sada ćemo koristiti prepoznatljive boce za piće u igri, aktivnostima i izletima. 

Sreće, veselja i radosti na dječjim licima nije nedostajalo ...

 HVALA TI SVETI NIKOLA

Zahvaljujemo se sponzorima:

RIVIERA DEKOR MATULJI, ORCUS PLUS ČAVLE, MODERN LINE ŠKALNICA, FORUM MATULJI, DOMENI MATULJI, BRINOX OPATIJA, SA-BA MATULJI, M.B.A. MATULJI, WALMAR LOVRAN, CNM&CO JURDANI, STANCIJA KOVAČIĆI RUKAVAC, FOTO LUIGI OPATIJA, VAN d.o.o. RUKAVAC, HIT MATULJI, WALSIMART JURDANI, PERT RIJEKA, TATJANA d.o.o RIJEKA, OPĆINA MATULJI

 


 DRAGI SVETI NIKOLA...

U jeku događaja oko pripreme za dolazak blagdana Svetog Nikole, razgovaramo o tome što bismo voljeli dobiti na poklon. Ideje i odgovori djece su različiti. No, ovoga puta podijeliti ćemo s vama, dragi naši čitatelji, ideje djece o tome što bi ona voljela pokloniti svetom Nikoli jer u životu je, znamo vrlo važno promišljati i o drugima. To je odraz naše osobnosti i razvoja empatičnosti prema drugima.

Evo naših ideja:

Stefani: „Ja bi mu poklonila šal da mu ne bude zima.“

David: „Poklonio bi mu robu aš da ima za presvuć za spat.“

Alesia: „Dala bi mu kalceti da mu ne bude zima na noge.“

Sven: „Poklonio bi svetom Nikoli pomoćne patuljke da može brže donijeti poklone.“

Mia: „ Poklonila bi mu jednu lijepu pahuljicu.“

Antonela: „Poklonila bi mu crvenu kapu da mu ne bude hladno i da se ne prehladi.“

Enea: „Poklonila bi mu magični prah kad bude bolestan da se posipa i ozdravi.“

Gabriel: „Poklonio bi svetom Nikoli lijepu novu čizmu tako ako mu se jedna bude raspala da ima drugu.“

Freya: „Očale. Da bolje vidi.“

Lara: „ Bonbone bi poklonila svetom Nikoli.“

Toma: „Ja bi mu poklonio dalekozor da vidi tko je dobar, a tko nije.“

Sara: „Želim dati svetom Nikoli svoje igračke.“

Melissa: „Robicu ku iman va ormariće za probuć ako se zablati.“

Marijo: „Kišobran za kišu.“

Tomislav: „ Ja bi mu poklonio lizalicu.“

Zita: „Poklonila bi mu senvič da može papat.“

Alex: „ Poklonio bi mu sat da se probudi.“

Erik: „ Poklonio bi mu vrući čaj za po putu da može malo popit.“

Luna: „Poklonila bi mu kapu,kavu,keksiće i čokoladu.“

Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine područnog objekta Jušići

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

 


 ČETIRI GODIŠNJA DOBA NA JEDNOM MJESTU...DJEČJI VRTIĆ JUŠIĆI

 

Područnom objektu Jušići, tijekom mjeseca studenog u goste je došlo putujuće, Gradsko kazalište lutaka iz Rijeke. Predstavili su nam se s predstavom „Četiri godišnja doba”.

Mišljenja smo kako je dobra predstava ona koja je pristupačna djetetu, interaktivna, koja angažira dijete senzorno, emocionalno i intelektualno, a upravo je ova predstava bila takvoga karaktera.

Ova predstava učinila je svojevrstan odmak od realnog svijeta. Dolazeći iz svijeta mašte, djeci tako bliskog, gdje su stvari žive, gdje životinje pričaju, a glavi junaci lete, naša su djeca dobila priliku osjetiti različite doživljaje.

 

Pripremile odgojiteljice Cjelodnevne skupine područnog objekta Jušići

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

 


 „HOW CAN I TAKE CARE OF THE PLANET?“

 

Knjiga za djecu „WHAT PLANET ARE YOU FROM?“- Clarice Bean; bila je poticaj u skupini nakon koje su uslijedile intenzivnije aktivnosti koje se odnose na stjecanje novih znanja i iskustva razvrstavanja otpada s ciljem očuvanja prirode te usvajanje vještina korištenja otpada u nove svrhe, sadnje raznih biljnih vrsta (stabla/grmova) te umrežavanje s drugim vrtićima na međunarodnoj razini s posebnim naglaskom na promicanje zdravog i  aktivnog načina života. Djeci su ponuđene razne aktivnosti u vidu; društvenih i imitacijskih igara, glume, pantomime, korištenja istraživačkih aktivnosti, enciklopedija, šetnje u mjestu itd…Poseban je naglasak na razvoju materinjeg jezika, stranog jezika te narječja.

Putem eTwinning platforme uključili smo se u projekt pod nazivom „KIDS TALK ABOUT NATURE“. U projektu sudjeluje 48 predškolskih i školskih ustanova iz 11 država. Nastavak srodnih tema i aktivnosti potaknuo nas je da se prijavimo u nacionalnu kampanja sadnje stabala u Hrvatskoj „PLANT A TREE, DON`T BE A STUMP!“, Zbog prirode, zbog nas i budućih generacija. Obilježili smo i „OUTDOOR CLASSROOM DAY“.

5 savjeta za očuvanje planete Zemlje;

-      Ugasite svjetlo kada izlazite iz kuće ili vrtića

-      Crtajte na papiru s jedne i druge strane

-      Ugasite vodu dok perete zube ili ruke

-      Posadite stabla i cvijeće

-      Reciklirajte smeće (razvrstajte plastiku, staklo, papir)

 

Odgajateljice iz skupine

za rano učenje engleskog jezika:

Ivana i Andrea

 


 JASLICE 3, UPOZNAJEMO DOMAĆE I ŠUMSKE ŽIVOTINJE

 

U ovom jesenskom periodu djeca su pokazala interes za životinje. Aktivnosti smo podredili  tom interesu. Izradili smo farmu za domaće životinje i šumu za šumske životinje. Uz igru djecu smo poticali na razvoj govora (imenovanje, glasanje) te smo učili gdje životinje žive. Pričali smo djeci kratke priče, učili stihove i pjesme o životinjama. Djeci su se najviše svidjeli stihovi na čakavskom o ježu.

 

Jež

Jež, jež

Bez brageš.

Kamo greš?

Va goru.

Ča nosiš?

Zdelicu.

Ča va njoj?

Kašicu.

Za kega?

Za dečicu!

 Odgajateljice Božica i Ingrid

 


IZLET “ŠETNJA KASTAVSKOM ŠUMOM”

 

Uzbuđenje raste...

Čeka nas autobus...

Veži se...

Krećemo...

 

Došao nam je i taj dan s nestrpljenjem očekivan.

Odgojiteljice nam pomažu i provjeravaju sigurnost. Radosno raspoloženje proželo se autobusom. Stižemo.

Pred nama se pruža šetnica i prekrasan krajolik obasjan suncem. Djeca upijaju ljepotu šume, osluškuju zvukove u prirodi. Ništa im ne može promaknuti. Ptice, gnijezda, dalekovodi, stabla listopadna i zimzelena, znakovi kretanja kroz šumu ucrtani na stablima.

Prolazimo pokraj farme konja. Zastajemo. Promatramo ih. Bijeli, crni i smeđi. Mirno pasu na livadi, povremeno dižući glavu prema djeci.

Nerado se odvajamo od konja i krećemo dalje, do prvih stolova i klupa za odmor. Predahnuli smo uz voće i grickalice uživajući u međusobnom dijeljenju.

Nastavljamo put do Zvirića. Pred nama je štala, konj, mala kućica i kamena “kraljevska stolica”. Prilika za igru. Preskakivanje, penjanje, skrivanje, istraživanje dodirom: lišće, plodovi, zemlja.

Vrijeme nam brzo ističe. Povratak si uljepšavamo pjesmom.

Iako umorni, u autobusu se širi razdraganost i zadovoljstvo nakon onog čudesa prirode.

 Odgojiteljice 7. vrtićke skupine,

 Vjera Matika i Lenka Pavić

 


 ISTRAŽUJEMO VELI BRGUD

 

Boravak na vanjskom prostoru važan je dio svakodnevice naše druge jasličke skupine. Nakon uspješne prilagodbe na novo okruženje i kontinuirani boravak na igralištu vrtića, odlučili smo istražiti i njegovu okolicu te sve češće odlazimo u jutarnje šetnje Velim Brgudom. Odlično smo ih prihvatili i pri tom vidno uživamo, osluškujemo zvukove prirode te uočavamo promjene koje nam donose različita godišnja doba. U šetnji nam pomaže naša „gusjenica” za čije se nožice držimo kako bismo uspješno i lako hodali u paru, jedni iza drugih. Pri tom razvijamo koordinaciju, pažnju, koncentraciju, strpljenje, empatiju... Šetnje nam prolaze u veseloj atmosferi uz mnoštvo znatiželjnih pogleda, pitanja, pjesmica i brojalica. Sada posebno uživamo u čarima jeseni, sakupljamo lišće, češere i žireve, osluškujemo pjev ptica i veselimo se svakodnevnim jesenskim avanturama!

Odgajateljice Kristina i Marina,

2. jaslička skupina Veli Brgud

 


 POSJETA ZUBARICI

 

     O važnosti održavanja higijene zubića važno je učiti od najranije dobi.

Upravo zbog toga, zajedno s zdravstvenom voditeljicom, posjetili smo zubaricu Dariu s kojom smo naučili kako pravilno četkati zube i razgovarali o zdravoj prehrani za zube.

U znak gostovanja Darii smo poklonili cvijet. I sve je onda postalo lakše. Na zubarskoj stolici nije bilo suza već smo s Dariom imali pustolovnu vožnju do svemira i natrag.

Veseli smo se vratili u vrtić, s osmijehom na licu i pohvalom o zdravim i lijepom zubićima.

 

                                                                                           Pripremile odgojiteljice vrtićke 4:

                                                                                    Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić

 


 IGRAMO SE I UČIMO U ŠUMI

 

     Izlet, boravak u kastavskoj  šumi , u prirodi , izuzetno nam je bio koristan.

Krenuli smo autobusom put Kastva i pronašli zabavu u šumi koja nas je okružila..Bio je to edukativni izlet kojem su se djeca unaprijed danima radovala.

Pratili smo oznaku naše staze „plavog zeca“ i kretali se tom stazom, malo lijevo malo desno. Promatrali smo promjene na stablima dolaskom jeseni,  osluškivali šumu i zvuk suhog lišća pod našim nogama.

Zapazili smo  tragove divlje  svinje i zamućene lokve vode kao iz priče  „Ježeva kućica „ u kojoj  se  kupaju divlje svinje.

Pokušali smo istražiti šumsku  tajnu o Maliku, ali ovaj put, Malika nismo sreli.

Okrijepili smo se na Zviriću uz dobrodošlicu  tigrastog mačka, nahranili konje keksom i  uživali na okućnici lovačke kućice.

Ovaj izlet obogatio je dječje iskustvo i potaknuo djecu na prepričavanje svojih doživljaja prijateljima i roditeljima.

 

 

                                                                                             Pripremile odgojiteljice vrtićke 4:

                                                                                       Nikolina Grubić Pavletić i Mirjana Šepić


 

DJEČJI TJEDAN

 

 U prvom tjednu mjeseca listopada kroz različite aktivnosti obilježili smo dječji tjedan – manifestaciju posvećenu djeci pod motom „Ljubav djeci prije svega” s ciljem promicanja dječjih prava, njihovog položaja u društvu, obitelji i lokalnoj zajednici. Čitali smo priče o prijateljstvu, ljubavi i pravima djeteta, izrađivali smo stablo, mrežu i krug prijateljstva. Crtali smo sve ono što želimo prijatelju,a potom i sebe, te verbalizirali vlastita prava. 

Dječji tjedan je vrijeme naglašavanja važnosti promicanja dječjih prava koja su, među ostalim, zajamčena  Konvencijom o pravima djeteta te vrijeme osvještavanja zajedničke odgovornosti za poštivanje dječjih prava i potreba. Djeca bi trebala ostvarivati svoja prava uvijek i svugdje pa bi ih trebalo  promicati i unaprjeđivati tijekom cijele godine. Djeca u vrtiću trebaju živjeti svoja prava, ali i učiti o svojim pravima i pravima drugih. Cilj Dječjeg tjedna je usmjeravanje pozornosti na prava i potrebe djece kroz igru i druženje. Dječji tjedan trebao bi biti poticaj da s više znanja, strpljenja i ljubavi štitimo naše najmlađe, koji mogu promijeniti svijet.

Tjedan smo započeli izradom stabla pod motom „Ljubav djeci prije svega”. Svojim dlanovima oslikali smo srca koja smo stavili na stablo. Potom, izradili smo  i „Mrežu prijateljstva“ koristeći klupko vune na način da je svako dijete zadržalo nit vune te ga proslijedilo svome prijatelju navodeći zbog čega mu je on prijatelj te što mu se kod njega sviđa. „Krug prijateljstva“ izradili smo tako da smo stali u krug te su naši školarci ocrtali stopala svakog djeteta, a potom je svako dijete obrubilo i obojalo svoje stopalo. Izrađivali smo također i srca u koja su djeca lijepila papiriće u boji koje smo potom stavili u sredinu našeg kruga.Svako je dijete odabralo jednog prijatelja i nacrtalo mu ono što želi te verbaliziralo svoju želju koju su odgajatelji zapisali za poleđinu crteža.

U Dječjem tjednu Zvrkići su crtali i sebe, kakvim  se oni vide te su nakon toga verbalizirali koja su njihova prava.Zvrkići su zaključili kako imaju pravo biti sretni, igrati se, učiti, jesti zdravo, piti vodu. Nadalje, ističu kako imaju pravo na obitelj, na prijateljstvo, na dom, na ljubav, igrati se lovice, slagati lego kocke i crtati.

Pripremile odgojiteljice  dječjeg vrtića Veli Brgud,skupine Zvrkići,

Ivana Hajdinjak Banov i Mihaela Matika


 PROJEKT „ZAŠTO JE STABLO UVENULO?“

 

Projekt je započeo tijekom mjeseca rujna kada su djeca primijetila da je stablo javora u našem dvorištu uvenulo. Započeli smo istraživanje zašto je stablo uvenulo. U sobi smo formirali istraživački centar u kome je djeci omogućeno istraživanje svim osjetilima. Ponudile smo djeci razna povećala, mikroskop, drveni materijal- grančice raznih veličina, debljina, oblika, struktura, koru drveća, lišće s uvelog i sa zdravog stabla, plod i sjemenke. Na vanjskom prostoru potičemo djecu na promatranje, uočavanje, pretpostavljanje, istraživanje, zaključivanje, traženje rješenja. Djeca uočavaju promjene na lišću, granju, deblu, panju. Pronalaze rupice, raspuknutu koru, bube ispod kore, mrlje na lišću, utore na panju. Istražujući i promatrajući stablo djeca donose razne zaključke. Na posušenom stablu pronalazimo sjemenke pa djeca predlažu da ih posadimo i uzgojimo novo stablo koje bi moglo posaditi na mjestu uvelog. Naše istraživanje uobličili smo u slikovnicu „ ZAŠTO JE STABLO UVENULO?“. Projekt nastavljamo praćenjem šume i biljaka kroz sva godišnja doba, te upoznajući bioraznolikost šume.

 

VRT. 6

ODGOJITELJICE:

Dragica Grgurić

Gordana Činko


 RUKAVAČKI VRTIĆARI U DELNICAMA

U petak, 5.studenog 2021.godine djeca i odgajatelji područnog vrtića Rukavac bili su na izletu u Delnicama.

Posjetili su Mlin obitelji Mihelčić, poznatiji kao Popovićev mlin koji nalazi se u glavnoj i najstarijoj ulici u Delnicama već više od 85 godina. Njegova izgradnja započela je 1924. godine kada su se Josip i Francika Mihelčić, nakon višegodišnjeg rada u Americi, vratili u svoj rodni kraj. Mlin su gotovo godinu dana gradila dvojica majstora iz Austrije uz pomoć nekolicine Delničana. Bio je to prvi objekt u Delnicama koji je imao struju iz male hidroelektrane u Zelenom Viru. Budući da je očuvan u izvornom obliku, djeca su uz zanimljive priče barba Alena mogla vrlo dobro pratiti proces rada: dvije linije mljevenja (kameni kotač i željezni valjci) u prizemlju, te sustav za prosijavanje i sušenje u potkrovlju. Nakon obilaska i razgledavanja mlina djeca su sudjelovala u radionici "Od zrna do pogače". U vrtiću su u sklopu obilježavanja Dana kruha naučili kako se radi isti, te su na radionici u mlinu obnovili to znanje.

Nakon napornog rada, osladili su se slatkim pecivima te zabavili u discu.

Prošetali su i kroz Park šumu Japlenški vrt gdje se nalazi ograđeni zvjerinjak (gater) u kojem živi pitomo krdo jelena kopitara. Gater pripada Hrvatskim šumama,a proteže se na oko dva hektara zemljišta. Trenutno udomljuje 37 primjeraka jelenske divljači iz obitelji lopatara, a krdo će uskoro dobiti i brojne prinove. Nažalost, upravo tog dana neke srnice su selili na drugo mjesto pa su bile vidno preplašene i nisu prilazile ogradi i djeci koja su im pripremila mrkve, jabuke i stari kruh za hranjenje. Svejedno, djeca su bila oduševljena samom njihovom pojavom.

Naravno da su ugledali dječji parkić u kojem su se i poigrali, a u Rukavac se vratili umorni ali sretni i zadovoljni sa željom da se opet vrate.

odgajateljice

Mješovite vrtićke skupine Rukavac

Sandra Bastijančić i Tihana Frlan


JEŽEVA KUĆICA

 

Po šumi širom bez staze puta…

Već danima pjevušimo poznate stihove Branka Ćopića i konačno je stigao dan kada je po nas došao autobus i odvezao nas u Rijeku u Gradsko kazalište lutaka. Zbog epidemioloških mjera kazalište je bilo samo naše, ali to nije umanjilo uzbuđenje i radost kada smo ugledali glumce na daskama koje život znače. U jednom dahu odgledali smo priču u stihovima o simpatičnome Ježu koji voli svoj skromni dom više od ičega na svijetu, pretočenu u likovno i glazbeno atraktivnu predstavu. Pljesak se proširio cijelom dvoranom. Uz dječje povike „Hoćemo još!“ Ježurka Ježić, Lija, Vuk, Medo, Divlja Svinja i poštar Zec nekoliko puta su se vraćali na poklon.

Dok smo bili u dvorani svi su pitali hoćemo li se vratiti opet?

Naravno da hoćemo!

 

odgajateljice

Mješovite vrtićke skupine Rukavac

Sandra Bastijančić i Tihana Frlan

 


JASLICE 4, ZVRKIĆI U PRVIM ŠETNJAMA OKOLICOM VRTIĆA

 

Prošle smo se godine prvi puta susreli s ovom velikom zgradom iz koje je odjekivao dječji žamor i smijeh. Kako smo bili još mali, vrijeme na vanjskom prostoru provodili smo na našem bogato opremljenom igralištu.  Svaki dan kada bi nam vrijeme to dopustilo. No, ove smo godine malo veći... Lijepe i suhe dane odvažno smo iskoristili kako bi po prvi puta otišli u šetnje okolicom vrtića. Dosta smo se mučili sa pravilima hodanja u koloni (još nam nisu posve jasna) i činjenicom da se nesmijemo odvajati već pratiti odgajatelja i neprestano gledati ispred sebe. To je tako teško kad je okolo sve puno zanimljivije. Jesen je prekrasna, oslikala je i stabla i ceste, čuju se auti, mirisi, prolaze ljudi i psi,a mi moramo biti u koloni. Ali znamo da to tako treba biti jer jednog dana ćemo se uputiti i dalje, u kazalište, na izlete, a tada ćemo morati biti posebno oprezni. No i šetnje su nam jako zabavne. Vozili smo se liftom dvorane/garaže, uživali u mnoštvu lišća koje se skupilo na otvorenom parkingu garaže, prelazili smo cestu obilježenim pješačkim prijelazom, posjetili igrala i igralište na Amfiteatru i mnogo, mnogo uživali! Šetnje će nam sada postati česte, kako bi ih što bolje savladali i mogli poći u još veće pustolovine!


TJEDAN JABUKA, JASLICE 4

 

Zadnji tjedan u mjesecu listopadu posvetili smo najdražem voću... Jabukama. Kroz mnoštvo aktivnosti naučili smo od čega se sastoji jabuka, kako i gdje raste, kakvog je okusa, boje i mirisa. Naučili smo i nekoliko pjesmica, uspoređivali smo, mjerili, vagali. Kroz likovne aktivnosti upoznali smo razne tehnike, uživali u bojanju i ljepljenju. Razne izrađene  igre pomogle su nam da učimo čekati na red, pomagati prijatelju, dijeliti...