Kroz priču i sliku

BE WHAT YOU WANT TO BE

Kao i svake godine, vodeći se tradicijom naše ustanove, kao i tradicijom kraja u kojem živimo i ove godine  sudjelujemo na Riječkom karnevalu i Zvončarskoj smotri u Matuljima. Ponosno smo nosili dresove hrvatske nogometne reprezentacije pod imenom Mići vatreni.

U vrtiću, već tradicionalno svakog petka, održavamo  Carnival party, gdje djeca imaju priliku istaknuti  svoju kreativnost u maskama i plesu te uživati u fritulama.

I za kraj ovih maškara, slijedi “pobiranje jaja” i recikliranje  vrtićkog pusta, kojeg smo okrivili za sve nedaće koje su nam se dogodile u  prošloj godini J!

 

Skupina za rano učenje engleskog jezika

Teachers: Andrea Kos & Nikolina Grubić Pavletić


 WINTER IS MAGIC!

S dolaskom hladnijih dana, spontano, osluškujući interes i radoznalost djece, istražujemo zimu. Ovu temu svakodnevno proširujemo kroz priču, pjesmu, stihove i raznovrsne aktivnosti.

Slikovnica The Big Snowman toliko nam se svidjela da smo danima čitali i ponavljali njene dijelove.

Koje su karakteristike zime u prirodi, što je sve obilježava, kako utječe na životinje i ljude pitanja su na koja želimo pronaći odgovore. Ovu temu smo željeli povezati u cjelinu pa je dobra ideja bila izlet na Platak. Kako smo proveli vrijeme na Platku, ali i sve ostale zimske aktivnosti, zabilježili smo fotografijama.

 

I“m a little snowman

Look at me.

These are my buttons 1 2 3.

These are my eyes and this is my nose.

I wear a hat and scarf.

Brrrr....it“s cold.

Skupina za rano učenje engleskog jezika

Teachers Nikolina & Andrea

 


 O  ZVONČARIMA U JASLICAMA

 

Laura Pfeifer (2,6 god.): „Ćera san gledala zvončare. Bili su veli. Imaju vele brageše i velu maju. Va ruki imaju štap. Imaju na sebi kožu i zvona. Na glavi imaju klobuk i rože od harti.“

Laurina izjava bila nam je poticaj da u skupinu donesemo „monturu“ rukavačkog zvončara na Pust.. O  zvončarima već nešto i znamo jer imamo  izložene fotografije različitih skupina zvončara s područja Općine Matulji, ali prava oprema zainteresirala je svu prisutnu djecu.

Isprobali smo zvuk zvona, koliko su zvona teška, što to proizvodi zvuk u njima.. Procijenili smo da nije lagan taj zvončarski štap, odnosno balta.

Najzanimljivije je bilo oblačiti hlače i vezivati zvončarsku maramu, a sve nam je to bilo u cilju razvoja samostalnosti u oblačenju i svlačenju..

O zvončarima nastavljamo… kroz pjesmu, kroz pokret…

Vesele nas zvončari.

                                                                                Pripremile odgojiteljice jasličke 2:

                                                                                    Matea Racar i Mirjana Šepić


 MIĆI VATRENI UČE O NOGOMETU

 Kako nam se ovogodišnja karnevalska maska zove „Mići vatreni“  i predstavljamo nogometaše (djeca) i nogometne suce (odgojitelji) u skupini VRT 4 (Zvrkići) pokazao se veliki interes za nogometom. Osim svakodnevnog „treniranja“ i igranja nogometa na vanjskom prostoru odlučili smo popratiti dječji interes te kroz razne aktivnosti djeci približiti pojmove i nadopuniti znanje o nogometu kao sportu. Izrađene stolnomanipulativne igre, likovne aktivnosti, igre s pokretima, igre građenja i društvene igre motiviraju djecu da se trude, postavljaju pitanja, nude odgovore, istražuju i dolaze do odgovora, vježbaju strpljenje, komunikaciju, finu i grubu motoriku, druže se i zajedno razvijaju i uče...

Nogomet je tema koja je zainteresirala kako dječake tako čak i naše djevojčice u skupini, a traje i dalje te zadovoljni nastavljamo istraživati i učiti...


 BRBLJAVCI  RAZMIŠLJAJU

 

     Naši dvoipolgodišnjaci u intenzivnom su razvoju govora i shvaćanju svijeta oko sebe.

Svakodnevno imamo zanimljive zgode koje smo odlučile podijeliti s vama. Najčešće su to situacije dijaloga ili komunikacija u manjoj grupi djece.

Razgovaramo na književnom, čakavskom i slovenskom. Nižemo smiješne zgode i

(ne)sporazume.

Sve je započelo vrlo jednostavno!

 

PRVE ZANIMLJIVOSTI

Ivano Klić: „Vidi, leti muha!“

Manuel Erak:  „Zašto leti?“

Emily Terzi: „ To je tako!“

 

SIRENA

Manuel Erak: „Idu vatrogasci.“

Odgojiteljica: „Tko zna, možda je hitna.“

Manuel Erak: „Za koga?“

Emily Terzi: „Neki je storil bum!“

Korina Kušar Takač: „Dogodilo se nešto strašno.“

 

VOĆE  ILI  POVRĆE

Ivano Klić: „Kad pojedemo povrće idemo van.“

 

NAOPAKO  OBUČENE  HLAČE

Manuel Erak: „ Vidiš, danas sam ti smotan!“

 

ZAPRAVO, ČARAPE

LAURA PFEIFER: „ Kade su mi obojki?“,

                                „ Ma kade su mi obojki?“

                             „ Tu su, našla san jih!“

                             „Mama reče obojki, a tata Sebo reče kalceti.“

 

PRIJATELJSTVO

Odgojiteljica: „Kako se ponašamo prema prijatelju?“

Jure Rubeša: „Nikako!“

 

ČEP  FLOMASTERA

Ivano Klić: „Ma di je onaj za ono?“

 

KIŠOBRAN  ILI  LUMBRELA

Ivano Klić: „Što je to?“

Laura Pfeifer: „To je lumbrela.“

Ivano Klić: „Ma, što je to?“

Laura Pfeifer: „Ma, to je lumbrela.“

Ivano Klić: „Ma nije, to je kišobran!“

 

MALI, A VELIKI

Jure Rubeša: „Kad sam se rodio bil san mala beba. Sad san velik, policajac, da potiran        krampusa, aš je zločest.“

 

                                                                                          Pripremile odgojiteljice

                                                                                             jasličke skupine 2:

                                                                                     Matea Racar  i Mirjana Šepić    


JASLICE TANCAJU…………..

…………dok nogi ne molaju!

Poštujući tradiciju kraja u kojem živimo već od najranije dobi njegujemo tradiciju maškara i zvončara. Započeli smo na Antonju kada smo sudjelovali u obješanju Pusta kojeg su napravila djeca vrtićkih skupina.

Najveseliji smo u petak kada imamo maskirani ples u jaslicama Baš svako dijete ima svoju masku, maškarani kostim. Dolaskom u skupinu, u maškaranom kostimu djeca pokazuju veselje. Jedni drugima predstavljaju svoj kostim i svoju ulogu. Slijede dogovori. Da li Batman i Superman mogu potjerati zločestog krampusa. Hoće li princeze i barbike plesati zajedno…možda će vatrogasac Sam biti glavni glumac.

Naučili smo plesati u paru, u kolu, u vlakiću…

Pokazali smo veliki interes za zvončare. Dok plešemo onda i pjevamo: „Zvončari, zvončari, zvončari..“

Zanimljiva nam je oprema zvončara, zapravo zvonci, kako zvonci zvone, da li ćemo ih uspjeti podignuti...

Možda će netko od njih biti zvončar. Vidjeti ćemo!

Veselimo se do Pepelnice kada ćemo spaliti Pusta.

                                                                                   Pripremile odgojiteljice jasličkih skupina

                                                                                                   objekta  Matulji

 


 METLA I METLENKO U NAŠEM VRTIĆU

Božićno druženje u našoj skupini ove godine, na iznenađenje sveprisutnih gledatelja, djece i odraslih započelo je uz svima znani igrokaz „Metla i Metlenko”. Ovaj igrokaz uz pomoć lutki odigrale su mame iz naše skupine: Ana, Rossana i Jelena, a scensku kulisu oslikala je mama Doris. Djeca nisu krila oduševljenje izborom glumica.

Nakon igrokaza, zajedničkim snagama, naša djeca i  roditelji izradili su poneku čestitku za svoje najmilije uz božićne pjesme koje su dodatno upriličile i ovako predivni božićni ugođaj. Međusobnim druženjem i  spontanošću vrijeme nam je jako brzo prošlo, a planova i ideja za dalje sad već imamo na pretek.

 

Svima Vama od srca želimo sretan i blagoslovljen Božić!

 

P.S. Hvala svima što ste svojom prisutnošću i angažmanom napunili naša srca i srca naše djece toplinom i najljepšim osjećajima.

Pripremile odgojiteljice cjelodnevne skupine Dječjeg vrtića Jušići:

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

  


ADAPTACIJSKE (PO)MUKE

Nova pedagoška godina, nova jaslička skupina sa 12-ero polaznika u dobi od 2 do 2,5 godine.

 

Kako krenuti? Kako započeti? Kako? Kako? Kako?........

 

Ista pitanja za novoupisanu djecu, roditelje i odgojitelje. Svi bi željeli i voljeli da to razdoblje prođe što brže, lakše i bezbolnije, da djeca što prije prihvate nove osobe i promjene u svom životu.

A za sve treba vremena.

Kao odgojitelj s godinama iskustva znam da adaptacijske (po)muke traju do Nove godine

(cca 3 mj.) i zbilja to se svaki puta pokaže valjanim.

Proces adaptacije (kroz 3 mjeseca) traje dok dijete ne prihvati novonastalu situaciju:

- prije svega - odvajanje od roditelja

- ostajanje u novom prostoru i prihvaćanje odgojitelja

- usvajanje dnevnog ritma dana u jaslicama i novih pravila ponašanja

- uključivanje u aktivnosti

- prihvaćanje druge djece i jaslica kao mjesto gdje se sa svima dijele igračke i pažnja odraslih

 

Zaista, bilo je svega!

Petar nije želio biti u našoj skupini , već u susjednoj, jer mu se nije sviđalo “klapsko“ plakanje. Nakon mjesec dana odlučio je doći i ostati u našoj skupini , a sve zbog razgovora u kojem smo mu spomenule „plaćanje podstanarstva“. Korina, Anastasia i Daniel najčešće su koristili prostor ispred sobe i čekali svoje mame, dok je Ivano na vratima čekao tatu.

Jure je uvijek imao utjehu jer će doći nona. Emily nas je uz plač uvijek razveselila ĆAKULUN  PO  DOMAĆI. Laura, Katja, Manuel i Mateo ,uz kratkotrajni plač, gradili su našu malu jasličku zajednicu pozivajući prijatelje u igru. Domagoj još uvijek najviše voli sjediti za stolom ili na klupici na vanjskom prostoru, čekajući djevojčice da ga pozovu u igru.

I tako, mi sada već uživamo u aktivnostima, igri, a najviše u slikanju.

Prvi puta smo otišli na predstavu povodom Sv. Nikole u sportsku dvoranu i uživali.

 

Zaista, krenuli smo!

                                                                               Pripremile odgojiteljice 2. jasličke skupine:

                                                                                          Matea Racar i Mirjana Šepić

                                               


 BOŽIĆ STIŽE...

Božić stiže, sve je bliže... Vrijeme je adventa i uživamo u svakom danu!

6.12. na Svetog Nikolu u sportskoj dvorani u jutarnjim satima organizirana je predstava „Ivica i Marica“ u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Rijeka za svu djecu Dječjeg vrtića Matulji. Po završetku predstave iznenadio nas je sam Sveti Nikola koji se sa djecom podružio i počastio ih bombonima.

13.12. bio je dan za božićnu radionicu s roditeljima. Ujutro smo bili vrijedni, zamijesili  tijesto za medenjake, valjali ga i oblikovali kalupima božićnih motiva te u suradnji sa našom kuhinjom ispekli. Sa velikim strpljenjem čekali smo popodne te ih zajedno s roditeljima kušali. Za roditelje smo otpjevali naše tri najdraže pjesmice i zaslužili jako duuuuuugački pljesak. Kako je taj dan bio dan Svete Lucije, zajedno s roditeljima ukrašavali smo posudice te posadili pšenicu. Također, vrijedno smo izrađivali zanimljive borove namatanjem  vune i ljepljenjem raznih aplikacija. Sve izrađeno krasiti će naše domove ovih božićnih dana...

                                                 Skupina VRT4, Zvrkići

Odgojiteljice Manuela i Gordana


 AKTIVNOSTI U VRTIĆU RUPA -LIPA

            Ove pedagoške godine nastavili smo s aktivnostima u vezi s upoznavanjem bogatog biljnog i životinjskog svijeta koji nas okružuje, a naša neposredna okolina omogućuje nam brojne aktivnosti  u kojima se djeca susreću s bogatstvom naših šuma. Nastojimo u što većoj mjeri povezivati aktivnosti s unutarnjeg i vanjskog okruženja i obrnuto. Aktivnim boravkom u prirodi i prikupljanjem plodova iz prirode poput šipka, lješnjaka, kupina, oraha i slično,  omogućujemo djeci situacijsko učenje i neposredan dodir s prirodom. (slike 2,3).

            U suradnji s lovačkim društvom posjetili smo lovačku kuću „Grabrova griža“, nadopunili hranilicu za životinje, boravili u lovačkoj čeki i tako saznali brojne zanimljivosti o životinjama ovog područja, njihovim tragovima,  prehrani i zaštiti (slike 3,4,5).

            U  suradnji s područnom školom oformili smo manju biblioteku pod nazivom „Naša mala knjižnica“ koja za sada zadovoljava potrebe naših najmlađih čitatelja(slika6).

            Ostvarili smo i uspješnu suradnju s policijskim timom koji je djecu upoznao s policijskim zanimanjem i proveo zanimljivu edukaciju (slika7).

            Jesenske aktivnosti upotpunili smo izletom u Feštinsko kraljevstvo u Žminju- Cukijada 2023. Posjet spilji, druženje sa životinjama i zanimljive igre na otvorenom posebno su zainteresirale i razveselile djecu (slike 8,9,10).

Pripremile odgajateljice Sanja i Andrea


 CUKIJADA

Dana 16.10.2023. odlazimo na izlet u Feštinsko kraljevstvo, nedaleko Žminja,  na ''Cukijadu''. Djeca su bila nestrpljiva vidjeti mnoštvo bundeva te se okušati u raznim igrama tradicionalnog karaktera.  Tako su se mogli natjecati u skakanju u vrećama, skupljanju krumpira u košare, kotrljanju bundeva... Uz razne igre upoznali smo i domaće životinje te smo nahranili zečiće. Veliko uzbuđenje je bilo i kada smo se zaputili u špilju Feštinsko kraljevstvo, te upoznali šišmiša Juru. Čuli smo i razne zanimljive priče koje nam je pripremio naš vodič u predivnoj špilji. 

Skupina VRT3

Odgojiteljice Irena i Martina

 


 HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN U SKUPINI ZA RANO UČENJE TALIJANSKOG JEZIKA

Iako u nešto manjem broju i ( la nostra classe per l’apprendimento precoce della lingua italiana ha partecipato nella celebrazione) naša skupina za rano učenje talijanskog jezika je sudjelovala u obilježavanju Hrvatskog olimpijskog dana 11.09.2023. U prostoru dvorišta organizirali smo štafetne igre brzine i spretnosti (punjenje velike posude sa vodom), igre poligona sa raznovrsnim preprekama i rekvizitima te ekipne igre u potezanju špage ( Nello spazio del cortile abbiamo organizzato i giochi di staffetta che includevano elementi di velocita ed abilita, i giochi di poligono e i giochi di squadra come ad esempio quello di tiro alla fune.). Poticali smo i hrabrili jedni druge, navijali i jačali timsku suradnju. Raznovrsne aktivnosti ovog tipa i daljnji rad na razvijanju i usavršavanju sportskih aktivnosti kao i razvijanju timskog i natjecateljskog duha  nastavili smo provoditi u sportskoj dvorani, koju ćemo i u buduće koristiti, osobito kada nam vremenski uvjeti ne budu omogućavali isto na otvorenom prostoru.

Pripremile odojiteljice skupine za rano učenje talijanskog jezika

 


 GOSPOĐA JESEN

Potaknuti promjenama u prirodi koje smo na različite načine istražili nastala je priča o jednoj gospođi zvanoj Jesen. Donosimo je u nastavku.

Jednog dana živjela je gospođa Jesen. (Magdalena) Gospođa Jesen išla se malo prošetati. (Melissa)

Bila je lijepa. (Katja) Imala je žutu kosu sa crnim točkicama. (Freya) Haljina joj je bila crvena(Amar) ukrašena listićima i kapicama od žireva (Freya) i kestenima (Katja). Na glavi je nosila jesensku kapicu od žirića. (Stella) U ruci je nosila kist. (Petra) Vidjela je jedan list i otišla ga pobojati. (Katja) Vidjela je ljeto na pamet joj je došlo da oboji lišće u crvene, žute i smeđe boje. (Iva) Počela je bojati svo lišće. (Carlo) I onda je srela ježića i vjevericu. (Alesia) Vjeverica i ježić pitali su Gospođu Jesen: „Možemo li vam pomoći?” (Iva) Gospođa Jesen odgovorila im je: „Baš mi treba vaša pomoć!”( Iva) Gospođa Jesen razmislila je i rekla: „Izvolite kistove.” (Alex) Počeli su bojati listiće da obojaju jesen da bude lijepa. Kad počnu padati listići da i oni budu sretni. (Zita) Još su se malo poigrali. (Alesia) Počela je padati kiša i brzo su pobjegli u jesensku kućicu Gospođe Jesen. (Melissa) Kućica je bila od drveta (Iva) ukrašena kestenima (Marijo). Na prozorima su rasle žute gljive. (Nino) Gospođa Jesen je rekla: „ Dojadilo mi je bojati listiće! Vrijeme je da dođe zima.” Ubrzo je na vrata pokucala Gospođa Zima. (Iva)

Tko zna kada će i na naša vrata pokucati Gospođa Zima?

Pripremile odgojiteljice Prve vrtićke skupine područnog vrtića Jušići:

Katarina Pleše Glavinić i Sandra Škrlj

 


 BRGUD PO STARINSKI

Ove godine po prvi put uključili smo se u manifestaciju koja se održava u Brgudu, „Brgud po starinski.“

„Brgud po starinski“ manifestacija je kojom mještani Velog Brguda scenski prikazuju život svojih predaka. Svi posjetitelji tada imaju prilike nakratko uploviti u prošlost i vidjeti obradu drva i željeza, izradu košara i vapna, šivanje,  kulinarske vještine, predenje vune, pletenje, pranje odjeće i slično. Osim posjestiteljima, ova je manifestacija zanimljiva i djeci koja imaju prilike upoznati navedene vještine i stare zanate koje nemaju prilike češće vidjeti.

Ove godine u suradnji s Udrugom mladih i Mjesnim odborom Veli Brgud u manifestaciju su se uključili djeca i djelatnici Dječjeg vrtića Veli Brgud. Pripreme su započele u vrtiću. Bili smo vrlo marljivi I motivirani izradom. Pripremili smo odjeću koja se tada nosila, izradili lopte „krpenjače“, plesalo se i pjevalo.

Na manifestaciji smo dočarali igru u pijesku, pisanje i crtanje kredama, igru krpenjačama.

Bili smo puni dojmova, sretni i zadvoljni što smo imali priliku promovirati kulturnu baštinu Velog Brguda.

Pripremile odgajateljice DV Veli Brgud

 


 DJEČJI TJEDAN U VELOM BRGUDU

            Dječji tjedan tradicionalna je godišnja akcija i aktivnost posvećena djeci, a ove godine glavna tema su vještine (prema Europskoj komisiji, 2023. je proglašena Europskom godinom vještina). Ova akcija se svake godine održava prvog tjedna u listopadu, uz glavni moto „Ljubav djeci prije svega!” Sukladno navedenome, istu smo i ove godine obilježili u Velom Brgudu, u tjednu od 2. do 8. listopada, kroz razne zanimljive aktivnosti s fokusom na vještine.

            Na početku tjedna posjetila nas je knjižničarka osnovne škole Brešca i pročitala nam slikovnicu „Vjeverice i optimizam”, koja djecu uči o važnosti prijateljstva, upornosti i ljubaznosti. Nakon pročitane priče, koja se djeci veoma svidjela, nastavili smo s tematski prigodnim aktivnostima pa smo tako oslikavali vjeverice, crtali jesen te razgovarali o prijateljstvu.  Bavili smo se i dječjim pravima, također kroz razne prigodne aktivnosti i pod geslom „Daj 5 za dječja prava”. Razgovarali smo o tome što djeca vole raditi, kako se drugi trebaju odnositi prema njima, koja su njihova osnovna prava i dužnosti te što od toga smatraju najvažnijim. Neka od prava koja smo izdvojili su pravo na ljubav i njegu, pravo na odmor i slobodno vrijeme, pravo na prijateljstvo, pravo na izražavanje mišljenja, pravo na jednakost te pravo na igru. Sredinu tjedna posvetili smo likovnim aktivnostima, odnosno izradi plakata o prijateljstvu, s ciljem prenošenja jasne poruke - „Ljubav djeci prije svega!” Tjedan smo obilježili i raznim sportskim aktivnostima koje su djeca odlično prihvatila i kroz koje su mogla razvijati svoje vještine. Kraj tjedna svi smo jedva čekali, jer smo imali pidžama party uz edukativni crtani film „Oblutkov veliki prijatelj”.

            Dječji tjedan zaokružili smo razvojem tradicijskih vještina, sudjelovanjem na manifestaciji „Brgud po starinski”, koja se održala u nedjelju, 8. listopada. Djeca su, zajedno s odgajateljima, isprobala neke od starinskih igara i aktivnosti - otplesala su starinsku špic polku, igrala se krpenim loptama, pisala kredama po ploči te se igrala u pijesku.

            Dječji tjedan bio je vrlo aktivan i veseo, uz mnoštvo razgovora te zanimljivih i edukativnih aktivnosti.

Pripremile odgajateljice Dječjeg vrtića Veli Brgud

 

 


 DJEČJI TJEDAN U RUKAVCU 

Dječji tjedan obilježava se u prvom tjednu listopada, a odgojiteljicama DV Rukavac primarni je cilj obilježavanja ovogodišnjeg dječjeg tjedna bio poticati i razvijati kod djece osjećaj privrženosti, sigurnosti i zajedništva u našim mješovitim jasličkim skupinama „Ptičice“ i „Zvjezdice“. Sve su se igre i stvaralačke aktivnosti provodile zajedno na nivou objekta, a sve su teme odražavale gore navedeni cilj.

Djeca su imala prilike sudjelovati u likovnoj aktivnosti „Drvo prijateljstva“ gdje su uz pomoć odgojiteljica bojali svoje dlanove uz pomoć kistova i tempera. Djeca su otkrivala likovni svijet upoznavajući se s materijalima kao što je kist, likovnim tehnikama poput oslikavanja temperom te bojama – žuta, smeđa, crvena, zelena.

Tijekom motoričke aktivnosti pod nazivom „Put do prijatelja“ djeca su istraživanjem poligona učila i razvijala razne motoričke sposobnosti (hodanje na različite načine, trčanje, provlačenje, kotrljanje, sunožno poskakivanje) te se učila strpljivo čekati na red pritom surađujući s većim brojem djece.

Na obližnjoj livadici djeca su na pikniku objedovala raznovrsno voće i istraživala prirodu – borove, opadanje lišća, kukce, zvukove ptica. Piknik se nastavio pjesmom i plesom, a zajedničko druženje skupina obilježili smo grupnom fotografijom na kojoj je ovjekovječen i moto dječjeg tjedna „Ljubav djeci prije svega“. U sklopu obilježavanja dječjeg tjedna odgojiteljice su 5.listopada pjesmom i pokretnim igrama s djecom obilježile Svjetski dan učitelja i odgojitelja s ciljem isticanja važnosti rada svih učitelja i odgojitelja i njihovog utjecaja na razvoj društva u cjelini.

Na kraju tjedna djeca su imala prilike sudjelovati u aktivnosti čitanja slikovnice „Vjeverice svađalice“ te smo kasnije s djecom razgovarale o negativnim emocijama i ponudile im rješenja za savladavanje sukoba, a djeca su imenovala, prelistavala, komentirala priču. Uz pomoć projektora djeca su imala prilike pogledati edukativni crtić „Jesenski plodovi“ koji ih se osobito dojmio, a ovom smo aktivnošću zaokružili naše ponuđene aktivnosti djeci u okviru ovogodišnjeg dječjeg tjedna.

Na pozitivne povratne informacije djeca su nam ukazala svojim sudjelovanjem u aktivnostima, savladavanjem izazova i prepreka te naučenim novim spoznajama i postignućima.

 

Pripremile odgojiteljice DV Rukavac – jaslice

Odgajateljice Anja, Irenea, Katarina i Ira

 


 HRVATSKI OLIMPIJSKI DAN I NJEGOVO OBILJEŽAVANJE NA NAČIN SKUPINE VRT 4 (ZVRKIĆI)

Hrvatski olimpijski dan tradicionalno se obilježava 10.9. Ove je godine taj dan pao na vikend, ali to nas nije spriječilo da ga još bolje i više dana obilježimo. Pa samo tako i u danima koji su prethodili i danima nakon na vanjskom prostoru organizirali razne igre i poligone, utrke i natjecanja. Obučeni u bijele majice surađivali samo sa skupinama VRT 7, skupinom za rano učenje engleskog i rano učenje talijanskog jezika te zajedno uživali u osmišljenim aktivnostima na zraku i suncu. Kod djece se poticao timski rad, duh sudjelovanja u natjecanju, uvažavanje, koncentracija, strpljenje i spretnost. Pobjeda nam nije bila važna, ali naravno da je slatka. Zadnji dan obilježavanja sva su djeca dobila zasluženu medalju. A što zapravo znače Olimpijski krugovi pročitajte u nastavku...

ŠTO ZAPRAVO SIMBOLIZIRAJUOLIMPIJSKI KRUGOVI?

Simbol Olimpijskih igara sastoji se od pet međusobno povezanih krugova različitih boja (plava, žuta, crna, zelena i crvena) na bijeloj pozadini. Krugovi su se prvi put pojavili nakon Igara u Stockholmu 1912., kada je pokretač modernih OI, Pierre de Coubertin, taj simbol nacrtao na vrhu pisma jednom kolegi. Prva službena upotreba simbola bila je prilikom proslave 20. godišnjice osnivanja Međunarodnog olimpijskog odbora 1914. godine. Iduće je godine postao službeni simbol Olimpijskih igara, ali se prvi put pojavio tek u Antwerpenu 1920. jer su Olimpijske igre 1916. odgođene zbog rata.

Coubertin je u pismu 1931. objasnio značenje krugova. Izabrao je pet obojanih krugova kao simbol pet naseljenih kontinenata svijeta, pritom računajući Ameriku kao jedan kontinent. Budući da sve države svijeta šalju svoje najbolje sportaše na ovo natjecanje, Međunarodni olimpijski odbor smatrao je da je ujedinjenje pet kontinenata simbol zajedništva i snage bez obzira na boju kože i porijeklo.

Plavi krug predstavlja Europužuti Azijucrni predstavlja Afrikuzeleni Australiju, a crveni Ameriku. Nadalje, Coubertin je istaknuo da svaka od država koje su sudjelovale na Olimpijskim igrama na svojoj zastavi ima najmanje jednu od boja koje se nalaze na službenoj olimpijskoj zastavi. Neki tvrde da, kako je simbol nastao tek nakon petih Olimpijskih igara, pet krugova zapravo predstavljaju pet uspješno održanih Igara.

Svi krugovi zaštićeni su zakonom i ne može ih se koristiti u komercijalne svrhe.

Pripremile odgojiteljice

 Manuela i Gordana

 


 OBILJEŽAVANJE HRVATSKOG OLIMPIJSKOG DANA U SKUPINI SOVICE

U našem vrtiću je i ove godine 11.rujna obilježen Hrvatski olimpijski dan. Dan je posvećen promicanju važnosti bavljenja sportom kao i olimpijskih načela: mira, zajedništva, prijateljstva i tolerancije. Spoznali smo zašto je važno baviti se sportom, kakvi sve sportovi postoje, upoznali smo simboliku olimpijske zastave i krugova te koji se sve sportovi održavaju na olimpijadi.

Cilj obilježavanja olimpijskog dana bio je potaknuti djecu na bavljenje sportom, važnost sportske aktivnosti, poticati zajedništvo među djecom i zadovoljiti dječju potrebu za svim vrstama kretanja te poticati natjecateljski duh.

Našu malu olimpijadu obilježili smo različitim aktivnostima:

  • Skok u dalj
  • Skok u vis
  • Utrkivanje
  • Nošenje male loptice na žlici
  • Potezanje konopa
  • Nogomet

Djeca su samoinicijativno birala sport u kojem žele sudjelovati, a na kraju natjecanja svi su dobili zasluženu medalju za svoj trud i rad.

 

Skupina VRT2

Odgojiteljice: Martina i Sandra